لینک های دسترسی

Breaking News

مسک کنترول تویتر را به دست گرفت و مدیران اجرایی آنرا برکنار کرد 


ایلن مسک، سرمایه‌دار ترین مرد جهان، شب گذشته کنترول تویتر را به دست گرفت و مدیران اجرایی ارشد این رسانه‌ٔ اجتماعی را برکنار کرد.

واشنگتن پوست و سی ان بی سی به نقل از منابع که از آن نام نگرفتند، گزارش داده اند که در نخستین تصمیم، مسک، رییس اجراییه، رییس امور مالی و مسوول مصوونیت تویتر را برکنار کرد.

پاراگ اگروال، رییس اجراییهٔ تویتر، در گذشته پس از آن که ایلن مسک می‌خواست از خریداری تویتر منصرف شود، بر او در محکمه‌ اقامهٔ دعوا کرده بود.

گزارش‌ها در مورد کنترول تویتر توسط مسک ساعاتی پس از آن نشر شد که محکمه برای وی ضرب الاجل تعیین کرد تا این معامله را نهایی کرده و تویتر را بخرد.

مسک در اوایل روز پنجشنبه ۲۷ اکتوبر (پنجم عقرب) در یک تویت نوشت که تویتر را می‌خرد، زیرا برای آیندهٔ مدنیت اهمیت دارد.

تویتر تا اکنون در مورد برکناری مقامات این رسانه‌ٔ اجتماعی اظهار نظر نکرده است. اما بیز ستون، یکی از بنیانگذاران تویتر، از مقامات "برکنار شده" برای سهم آنان در تویتر اظهار سپاس کرده است.

یک کارمند تویتر بدون ذکر نامش گفت که برخی از کارمندانی که ترجیح دادند با ایلن مسک کار نکنند، از قبل وظایف خود را ترک کردند.

مسک پیش از این توافق کرده بود تا شبکۀ اجتماعی تویتر را ۴۴ میلیارد دالر خریداری کند و تعهد کرد تا از آزادی بیان،‌ بیشتر از طریق این رسانهٔ اجتماعی حمایت کند.

مسک که رییس اجراییهٔ شرکت موترسازی تسلا و شرکت فضایی اسپیس اکس (SpaceX) نیز است، گفته است که برای اینکه تویتر توانایی باالقوهٔ خود را برای آزادی بیان درک کند، این شرکت باید خصوصی شود.

این غول رسانه اجتماعی که یک شرکت سهامی بود،‌ اکنون به شرکت خصوصی متعلق به یک فرد، ایلن مسک،‌ مبدل شد.

XS
SM
MD
LG