لینک های دسترسی

Breaking News

برما از روهینگیاییان فراری خواسته تا به محاکم مراجعه کنند


طی حد اقل دو هفتۀ اخیر، نزدیک به ١٢٥٠٠٠ پناهجو از ایالت راخین برما به بنگله دیش فرار کرده اند
طی حد اقل دو هفتۀ اخیر، نزدیک به ١٢٥٠٠٠ پناهجو از ایالت راخین برما به بنگله دیش فرار کرده اند

توانگ تون، مشاور امنیت ملی میانمار یا برما امروز ضمن تقبیح آنچه که کمپاین اطلاعات نادرست در جهان خواند، از مسلمانان روهینگیایی خواست که به محاکم برما مراجعه کنند.

ملل متحد میگوید که در نتیجۀ خشونت در برما، نزدیک به ١٢٥٠٠٠ پناهجوی، طی حد اقل دو هفتۀ اخیر، از ایالت راخین برما به بنگله دیش فرار کرده اند.

به گفتۀ مشاور امنیت ملی میانمار، حکومت آن کشور یک تیم تحقیقاتی را به کوکس بازار بنگله دیش فرستاده و ازپناهندگان روهینگیایی خواسته شده که تحت مصئونیت بین المللی به میانمار برگردند و قضیۀ شان را به محکمه پیش کنند و شواهد ارایه بدارند.

مشاور امنیت ملی میانمار همچنان اضافه کرده "اگر کدام تخلف صورت گرفته بود، علیه مرتکبین آن اقدام خواهد شد، هیچ کسی فراتر از قانون نیست."

در عین حال، آنگ سان سوچی، رهبر میانمار یا برما میگوید که در مورد خشونت ها در ایالت راخین آن کشور، موج عظیمی از اطلاعات نادرست ارایه شده است.

در یک بیان که امروز چهارشنبه از سوی دفتر آنگ سان سوچی بر صفحۀ فیسبوک او نشر گردید، گفته شده که خانم سوچی دیروز سه شنبه راجع به بحران کنونی، با رجب طیب اردغان رئیس جمهور ترکیه صحبت کرده و اقدام معاون صدراعظم او را در استفاده از تصاویری که ادعا میشود اجساد افراد روهینگیا را نشان میدهند ولی سپس معلوم شد که به خشونت های جاری ربطی ندارد، مورد انتقاد قرار داد.

رهبر برما به اردغان همچنان گفته که معلومات کاذب، به نفع تروریست ها تمام میشود. خانم سوچی، یک گروه شورشیان روهینگیا را که بر پوسته های امنیتی در ایالت راخین حمله کرده بودند و منتج به بحران اخیر شد، تروریست خطاب کرده است.

ادامۀ اعتراضات

انتقادات شدید از سؤ رفتار با مسلمانان روهینگیایی، گسترش می یابد. مسلمانان در اندونیزیا نیز به روز چهارشنبه علیه سرکوب مسلمانان میانمار، مظاهره کردند.

از سوی دیگر، مقامات در بنگله دیش گفتند صبح روز چهارشنبه، حد اقل پنج نفر در نتیجۀ سرنگون شدن کشتی حامل گروهی از مهاجرین روهینگیایی، در مسیر آمدن به بنگله دیش، غرق شدند.

افزون بر فرار از خشونت ها، پناهجویان روهینگیا در داخل شدن به بنگله دیش نیز با مشکل مواجه میشوند. شیخ حسینه، صدراعظم بنگله دیش، خواستار تشدید فشار جامعۀ بین المللی بر برما گردید تا جریان مهاجرت روهینگیایی ها به بنگله دیش را توقف داده و این پناهجویان را دوباره بپذیرند.

منابع به صدای امریکا گفتنه اند که حدود دوهزار روهینگیایی، در هفتۀ جاری به میانمار برگشتانده شدند.

میانمار یا برما که اکثریت در آن بودایی ها اند، اقلیت روهینگیا را جزء خود ندانسته و آنان را مهاجرین آمده از بنگله دیش میخواند.

سوچی: در مورد خشونت علیه مسلمانان، اطلاعات کاذب ارایه شده است
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:17 0:00

XS
SM
MD
LG