لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان به اکثر موارد طرزالعمل مذاکرات توافق کرده اند – نادری


هیات مذاکره کنندۀ جمهوری افغانستان دومین جلسۀ مذاکرات شان را با نمایندگان طالبان در قطر برگزار کردند.

نادر نادری، سخنگوی هیات مذاکره کنندۀ جمهوری افغانستان روز سه شنبه ۱۵ سپتمبر (۲۵ سنبله) در تویتر نگاشته است که روسای هر دو هیات سفارشات شان را در مورد نهای سازی طرزالعمل و تقسیم اوقات گروه تماس ارایه کردند تا پس از آن روی اجندای نشست کار شود.

آقای نادری نگاشته است که در اکثر موارد طرزالعمل نشست‌ها اجماع شده و هر دو طرف بر "شکیبایی و بردباری" در جریان مباحثات تاکید کرده اند.

در حساب‌های تویتر منسوب به سخنگویان طالبان نیز اظهارات آقای نادری با عین عبارت و محتوا نشر شده است.

مذاکرات صلح افغانستان روز شنبه گذشته در قطر آغاز شد و این نخستین بار است که نمایندگان حکومت افغانستان و طالبان برای ختم جنگ و تامین صلح، با هم وارد مذاکرۀ رو در رو می‌شوند.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان در مراسم افتتاحیۀ مذاکرات صلح در دوحه گفت که هیات جمهوری اسلامی افغانستان با نیت نیک به مذاکرات آمده اند و ابراز امیدواری کرد که این فرصت نباید از دست برود.

ملا برادر، معاون گروه طالبان که به نمایندگی از آن گروه در نشست دوحه سخنرانی می‌کرد، نیز ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات نتیجۀ مثبت در پی داشته باشد.

در پی آغاز این مذاکرات، مایک پمپیو وزیر خارجۀ ایالات متحده با ملا برادر دیدار کرد و در تویتر نوشت که طالبان باید فرصت پیش آمده را از دست ندهند و برای ختم جنگ ۴۰ ساله در افغانستان تلاش کنند.

ایالات متحدۀ امریکا به تاریخ ۲۹ فبروری سال روان توافقنامۀ صلح را با طالبان در قطر امضا کرد که مذاکرات بین‌الافغانی بخشی از این توافقنامه است.

XS
SM
MD
LG