لینک های دسترسی

Breaking News

قوماندان امنیۀ ننگرهار کشته شد


حنیف اتمر، قوماندان زاهد را نماد قهرمانی نیرو های امنیتی خواند.
حنیف اتمر، قوماندان زاهد را نماد قهرمانی نیرو های امنیتی خواند.

سمونوال زړور زاهد قوماندان امنیۀ ولایت ننگرهار، شام امروز یکشنبه، در اثر انفجار یک ماین در ولسوالی حصارک جان باخت.

عطا الله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار به صدای امریکا گفت که قوماندان زړور زاهد میخواست از یک پوستۀ امنیتی به نام شاهین دیدن کند، اما در مسیر راه موتر حامل اش با ماین مواجه گشت.

ملکو خان ولسوال تازه تعیین شدۀ حصارک میگوید که در انفجار این ماین، افزون بر قوماندان زاهد، یک محافظ او نیز کشته و سه محافظ دیگرش، زخمی شده اند.

ولسوال حصارک افزود که قوماندان امنیۀ ولایت ننگرهار دو روز قبل به منظور افراز پوسته های جدید امنیتی در حصارک، به آن ولسوالی رفته بود.

مسئولیت این ماین گذاری را طالبان ادعا کرده اند. ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفته که در این انفجار، قوماندان امنیۀ ننگرهار همراه با ۱۵ سرباز امنیتی، کشته شده است.

محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان با پخش یک اعلامیه، از بابت مرگ سمونوال زړور زاهد قوماندان امنیۀ ولایت ننگرهار ابراز تأسف نموده و گفته است که قوماندان زاهد نماد قهرمانی های قوای امنیتی بود که در جریان وظایف محوله "رهبری خط مقدم" را خود بر دوش میگرفت و "کارنامه ها و فداکاری های افتخار آمیزی" داشته است.

حصارک، دورافتاده ترین ولسوالی ولایت ننگرهار است که با ولسوالی سروبی ولایت کابل، و ولسوالی ازرۀ ولایت لوگر هم مرز میباشد. اوضاع امنیتی در این ولسوالی از یک ماه بدینسو، متشنج بوده و دو هفته قبل، طالبان مسلح تا پای دیوار های مقر ولسوالی نیز خود را رسانیده بودند.

XS
SM
MD
LG