لینک های دسترسی

Breaking News

روش جدید برای ترک اعتیاد؛ استفاده از معتاد برای درمان معتاد


روش جدید برای ترک اعتیاد
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:50 0:00

شرح بیشتر را در این گزارش دنبال کنید.

نهاد جهانی به نام "انجمن معتادان گمنام" روش تازه‌ای را برای درمان معتادان در افغانستان روی دست گرفته است که در آن از یک فرد معتاد برای درمان معتاد دیگر کار گرفته می‌شود.

در این روش معتادان در ۱۲ مرحله، بدون دوا تحت درمان قرار می گیرند که به گفته مسوولان٬ یکی از موثرترین روش ها جهت تداوی معتادان است.

در این روش معتادان کنارهم نشسته و خاطرات تلخ شان را با یکدیگر درمیان می گذارند تا در کنار افزایش نفرت شان از مواد مخدر٬ کابوس اعتیاد را برای همیشه فراموش کنند.

نور احمد عرب٬ مسوول اتحادیه مراکز ترک اعتیاد خصوصی در هرات این روش را کم مصرف و موثر دانسته و می گوید که انجمن معتادان گمنام نخستین بار است که در افغانستان خصوصا در هرات به این ابتکار دست زده اند.

بخش مهم روش ترک اعتیاد، انجمن معتادان گمنام روانشناسی است. این روش به معتادان انگیزه مثبت می‌دهد تا به جای برگشت به گذشته تاریک، به آینده روشن و صحتمندی فکر کنند.

محمد الدین کاکر٬ روانشناس می گوید که روزانه جلسات "NA" که خاص است با حضور معتادین برگزار می شود و بعد روانشناسان سبک های خاص درمانی را بر این افراد انجام می دهند که از نگاه روانشناسی چگونه افکار شان را تحت تاثیر قرار داده و آنها را از اعتیاد دور کنند.

افراد معتاد به مواد مخدر نیز می گویند که این روش درمانی به آنان کمک کرده تا با تحمل درد کمتر نسبت به دیگر روش ها، اعتیاد را ترک کنند.

جاوید یکی از معتادین که در حال درمان است گفت: "که ما راه علاج را پیدا کردیم که کمک همدرد به همدرد است که نتیجه هم داده است و من خودم راضی استم و چند وقت است که در این کمپ حضور دارم و از نگاه جسمی، روحی و فکری آماده شده ام."

انجمن معتادان گمنام نهاد جهانی است که در سال ۱۹۵۳ میلادی توسط شماری از معتادان در حال بهبود، در ایالات متحده امریکا به هدف رساندن پیام بهبودی به معتادان دیگر بنیانگذاری شد و اکنون در بیش از ۱۳۰ کشور جهان گسترش یافته است.

XS
SM
MD
LG