لینک های دسترسی

Breaking News

معتادان در بامیان پس از تداوی شامل برنامه‌های آموزشی می‌شوند


معتادان در بامیان پس از تداوی شامل برنامه‌های آموزشی می‌شوند
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:55 0:00

شرح بیشتر را در این گزارش دنبال کنید.

مقام‌ های محلی بامیان می‌گویند که برای نخستین بار برنامه‌ای را برای کار آفرینی به معتادان تداوی شده ایجاد کرده اند.

مسئولان شفاخانۀ ولایتی بامیان با استقبال از این برنامه می‌گویند که ایجاد زمینۀ کار و درآمد به افرادی که از اعتیاد رهایی یافته اند، برای جلوگیری از رو آوردن دوبارۀ آنها به مواد مخدر موثر است.

داکتر خان محمد امیری، رئیس شفاخانۀ تداوی معتادان بامیان می‌گوید: "حدود ده نفر از معتادان که در شفاخانۀ ما تداوی شده اند، به بخش‌ های ویرینگ کاری و ترمیم کمپیوتر به ریاست کار و امور اجتماعی معرفی شده اند."

ریاست مبارزه با مواد مخدر ولایت بامیان می‌گوید که پس از این معتادان بیشتری را بعد از یک دوره تداوی بخاطر تشویق آنان به برنامه‌ های حرفه آموزی بخاطر شغل آفرینی و کسب درآمد معرفی می‌کنند.

مقام‌ های محلی بامیان می‌گویند که پیش از این شمار زیادی از معتادان مواد مخدر پس از چند بار تداوی بخاطر نبود زمینۀ کار و درآمد دوباره به مواد مخدر رو آورده بودند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG