لینک های دسترسی

Breaking News

ادارهٔ فضایی امریکا در مورد بشقاب‌های پرنده تحقیق می‌کند 


شی ناشناختهٔ فضایی یا بشقاب پرنده
شی ناشناختهٔ فضایی یا بشقاب پرنده

ادارهٔ ملی فضایی ایالات متحده برای مطالعهٔ پدیده‌‌های ناشناختهٔ فضایی که عموماً‌ به عنوان "بشقاب‌های پرنده" نیز معروف است، گروهی از دانشمندان را گردهم میاورد.

این اداره امروز نهم جون (۱۹ جوزا) گفت که این گروه از دانشمندان در مورد آشیای آسمانی معلومات جمع‌آوری خواهد کرد که از دید علمی، نه می‌توان آنرا طیاره خواند و نه هم پیدیدهٔ طبیعی شناخته شده.

ناسا گفته است که این تحقیق در فصل خزان امسال آغاز خواهد شد و توقع می‌رود نه ماه طول بکشد.

تامس زاربوچن، معاون مدیر ادارهٔ ماموریت علمی ناسا، گفت که "ما وسایل و افرادی را داریم که می‌توانند درک ما را در مورد نادانسته‌ها بهبود بخشد. این تعریف واقعی علم است. این آنچه است که ما انجام می‌دهیم."

این گروهی از دانشمندان را دیوید سپرگل، متخصص فزیک نجومی، رهبری خواهد کرد.

سپرگل گفت که "کار نخست، جمع‌آوری حد اکثر معلومات است تا واضح شود که حکومت، مردم عام و شرکت‌های غیر انتفاعی چه نوع معلومات نزد خود دارند و برای جمع آوری معلومات بیشتر چه باید کنیم و چگونه باید آنرا به بهترین شیوه تحلیل و تجزیه کنیم."

ناسا گفته است که در گام نخست، این گروه تلاش خواهد کرد واضح بسازد که کدام یک از پدیده‌های ناشناختهٔ فضایی، طبیعی اند.

قانون‌گذاران امریکایی در ماه می برای بار نخست در چند دهه، نشست استماعیهٔ در خصوص بشقاب‌‌های پرنده برگزار کرد.

مقامات دولتی هشدار داده اند که در مورد پدیده‌های ناشناختهٔ فضایی یا بشقاب‌های پرنده باید تحقیقات صورت گیرد و به مثابهٔ تهدید بالقوه به امنیت ملی، جدی پنداشته شود.

این در حالی است که ادارات استخباراتی امریکا، سال گذشته با نشر گزارشی در مورد بشقاب‌های پرنده توجه بسیاری ها را به خود جلب کرد.

XS
SM
MD
LG