لینک های دسترسی

Breaking News

بیش از ۱۲ هزار نفر خواستار شرکت در امتحان ورودی ناسا و سفر به فضا شدند


چهارشنبه آخرین مهلت ارسال درخواست داوطلبان، برای شرکت در دوره آموزشی بعدی ادارۀ ملی تحقیقات فضایی ایالات متحده (ناسا)، بود.

به گفته ناسا، این اداره بیش از ۱۲ هزار درخواست برای شرکت در صنف های فضانوردی خود دریافت کرده است. این بیشترین تعداد درخواست در سه سال اخیر است.

مقامات ناسان می‌گویند که شمار زیاد درخواست‌ها نشان می‌دهد که بر خلاف ادعاها، آمریکاییان علاقه خود به فضا را از دست نداده اند.

از میان این داوطلبان، تعداد اندکی برای اشتراک در این دوره برگزیده می شوند که ممکن یکی از آنان فضانورد باشد که روی ماه قدم خواهد گذاشت یا به ایستگاه بین المللی فضایی اعزام خواهد شد.

به گفته جیم بریدنستین، رییس ادارهٔ ناسا، این اداره با برنامه " آرتمیس " وارد دوره جدیدی شده است و آن‌ها برای این پروژه های اکتشافی بسیار هیجان زده استند.

او افزود که فضانوردان دوره جدید " نسل آرتمیس " نقش مهمی در پروژه های اکتشافی در کره ماه و سیاره مریخ خواهند داشت.

" آرتمیس " نامی است که ناسا به مرحله آینده کاوش‌های بزرگ فضایی انتخاب کرده است.

ادارۀ ملی تحقیقات فضایی ایالات متحده (ناسا) از تمامی ۵۰ ایالت ‌و ۴ قلمرو ایالات متحده، درخواست‌نامه دریافت کرده است، ولی فرصت متقاضیان برای برگزیده شدن و رفتن به فضا بسیار اندک است.

کمیته گزینش ناسا از میان این ۱۲ هزار متقاضی تنها ۱۲ نفر را برای شرکت در این دوره انتخاب می‌کند.

داوطلبان باید دارای درجه تحصیلی لیسانس در یکی از رشته‌های مانند ساینس، تکنالوژی، انجنیری، یا ریاضیات باشند.

ناسا از دهه شصت میلادی تاکنون، فقط ۳۵۰ فضانورد را آموزش داده است، اما در حال حاضر ۴۸ فضانورد در دوره های آموزشی آن اشتراک دارند.

وقتی در نهایت داوطلبان برای شرکت در این دوره برگزیده می شوند، باید به مدت ۲ سال در کورس های مختلفی شرکت کنند تا مهارت‌های لازم برای پرواز، فضاپیمایی، و روباتیک (از شاخه های جدید انجنیری) را کسب کنند.

آنها باید توانایی های خود در امور چون رهبری و کار گروهی را نیز به استادان شان نشان دهند؛ چون این دو موضوع از ویژگی های ضروری برای زندگی در ایستگاه بین المللی فضایی، سفر به ماه، یا ماموریت طولانی در راه به مریخ است.

ناسا انتظار دارد نامزدهای خود برای ماموریت های فضایی این اداره را در تابستان ۲۰۲۱ معرفی کند تا برای برنامه های اکتشافی آینده، از جمله اعزام به کره ماه در سال ۲۰۲۴ و سفر به سیاره مریخ در ده سال آماده شوند.

XS
SM
MD
LG