لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس در امریکا؛ مرگ نزدیک به ۱۰۰۰ نفر در یک روز 


سازمان جهانی صحت می‌گوید که مردم باید در ساحاتی که کووید۱۹ گسترش یافته است و مراعات کردن فاصلهٔ فزیکی در آن دشوار باشد، ماسک بپوشند.

این سازمان در گذشته گفته بود تنها افرادی که بیمار استند، ماسک بپوشند.

با آنهم، دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده یک بار دیگر از والیان در این کشور خواست تا در ایالت‌های شان قرنطین را کاهش دهند.

این در حالی است که بر اساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، جان ۹۳۲ نفر را در امریکا گرفت که با این حساب شمار مجموعی مرگ و میر ناشی از کروناویروس در این کشور به بیش از ۱۰۹ هزار نفر رسیده است.

ایالات متحده با حدود ۱.۹ میلیون مورد ابتلا در صدر فهرست کشورهای قرار دارد که کروناویروس در آن شیوع کرده است.

تعهد جهانی

گروه ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان (G20) برای مبارزه با کروناویروس، میلیاردها دالر تعهد کرد.

این گروه امروز ششم جون (۱۷ جوزا) با نشر اعلامیهٔ گفت که در همکاری با کشورهای دیگرِ‌، تلاش‌های مشترک را برای مبارزه با این ویروس هماهنگ کرده و این کشورها بیش از ۲۱ میلیارد دالر در این خصوص تعهد کردند.

این گروه گفته است که این پول‌ها، در بخش تشخیص، واکسین، درمان، تحقیق و توسعه مصرف خواهد شد.

ادارهٔ رییس جمهور ترمپ پنج شرکتی را انتخاب کرده است که بیشتر امکان دارد به واکسین کروناویروس دست یابد؛ شرکت مدیرنا، استرازینتیکا، جانسن ایند جانسن، میرک و پی فیزر.

تلاش های جهانی برای مبارزه با کروناویروس در حالی شکل گرفته است که از رهگذر مرگ و میر ناشی از این ویروس، بریتانیا با بیش از ۴۰ هزار مورد در ردیف دوم و برایل با بیش از ۳۴ هزار در ردهٔ سوم قرار دارند.

از رهگذر موارد مثبت کووید۱۹، برازیل با حدود ۶۱۵ هزار مورد در جایگاه دوم و روسیه با بیش از ۴۵۸ هزار مورد در ردهٔ سوم قرار گرفته اند.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به سرعت به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح شنبه ششم جون (۱۷ جوزا) بیش از شش میلیون و ۷۳۱ هزار نفر در سرتاسر جهان به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده و شمار مرگ و میر ناشی از آن به بیش از ۳۹۴ هزار نفر رسیده است.

XS
SM
MD
LG