لینک های دسترسی

Breaking News

درمان سادۀ کروناویروس؛ تحقیق روی ایبوپروفین آغاز شد


داکتران در بریتانیا پژوهشی را آغاز کرده اند که آیا ایبوپروفین می‌تواند از مشکلات تنفسی در بیماران مبتلا به کووید۱۹ بکاهد یا از آن جلوگیری کند.

در این پژوهش از فلارین، یک نوع ایبوپروفین که در بریتانیا موجود بوده و با نسخه‌های معمول این دوا اندکی تفاوت دارد، کار گرفته شده است.

بندش تنفس که به اصطلاح طبی به آن سندروم حاد تضیق تنفسی گفته می‌شود، سبب اکثر موارد مرگ ناشی از کووید۱۹ خوانده شده است.

متیو هوتوف، رییس مرکز تحقیقات طب حیاتی در انستیتیوت ملی تحقیقات صحی بریتانیا گفته است که در صورت موفقیت این پژوهش، فقط با یک دوای ارزان و قابل دسترس، می‌توان از اعراض مرگبار کروناویروس جلوگیری کرد.

قرار است در هفته‌ها و ماه‌های آینده تا ۲۳۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به شمول آنانیکه دچار سندروم حاد بندش تنفسی اند در این پژوهش شامل ساخته شوند.

گفته شده است که نصف این بیماران مراقبت معمول را دریافت کرده و به نصف دیگر آنان، افزون بر مراقبت‌های معمول، ایبوپروفین نیز تجویز خواهد شد.

این در حالی است که در ماه مارچ، وزارت صحت فرانسه گفت که کسانیکه اعراض و علایم کووید۱۹ دارند، نباید دواهای ضد التهابی غیر سترویدی مثل ایبوپروفین را اخذ کنند.

پس از این اعلامیۀ وزارت صحت فرانسه، ادارات تنظیم کنندۀ دوایی ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیۀ اروپا گفتند که هیچ شواهدی وجود ندارد که ایبوپروفین سبب وخامت اعراض کووید۱۹ خواهد شد.

در بسا موارد به خاطر اینکه ایبوپروفین در نزد برخی افراد سبب تخریش معده می‌شود، داکتران برای کاهش اعراض بیماران مبتلا به کووید۱۹ به ویژه درد و تب آنان بیشتر پاراستامول یا استامینوفین تجویز می‌کنند.

XS
SM
MD
LG