لینک های دسترسی

Breaking News

دیدار هیات‌های مذاکراتی؛ تاکید بر تسریع گفتگوهای بین‌الافغانی


هیات‌های مذاکرۀ‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغان و گروه طالبان پس از یک مدتی طولانی در دوحه، پایتخت قطر دیدار و دو طرف بر آغاز دوبارۀ مذاکرات بین‌الافغانی تاکید کرده اند.

هیات مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان گفته است که در این دیدار، عبدالسلام رحیمی و فاطمه گیلانی دو عضو این هیات و جانب طالبان ملا عبدالغنی‌ برادر، رییس دفتر سیاسی این گروه در قطر حضور داشته اند.

این هیات گفته است که در این دیدار، دو طرف بر سرعت بخشیدن مذاکرات صلح در دوحه تاکید کرده اند.

در این حال، محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در صفحۀ تویترش نگاشته است که هیات‌های مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و این گروه توافق کردند که مذاکرات بین‌الافغانی پس از روزهای عید فطر دوباره آغاز شود.

مذاکرات بین‌الافغانی از چندین هفته به این‌سو میان نمایندگان دو طرف در دوحه پایتخت قطر متوقف است و بسیاری از اعضای مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان از مدتی به این‌سو در کابل به سر می‌برند.

پیش از این مقام‌های افغان گفتند که طالبان در پی گرفتن قدرت از طریق جنگ اند و این گروه تمایل به پایان خشونت‌ها از طریق راه حل سیاسی ندارد.

این در حالی است که طالبان و حکومت افغانستان، سه روز عید فطر را در این کشور آتش‌بس اعلام کردند. محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر به تازگی به صدای امریکا گفته است که آن گروه آتش‌بس با حکومت افغانستان را تمدید نمی‌کند.

آقای وردک با اشاره به توافقنامۀ امریکا-طالبان گفت که آتش‌بس دایمی پس از مذاکرات بین الافغانی و رسیدن به یک تفاهم و ایجاد یک دولت جدید صورت خواهد گرفت.

XS
SM
MD
LG