لینک های دسترسی

Breaking News

خود کشی در میان نظامیان امریکایی افزایش یافته است


آرشیف: نظامیان امریکایی ماموریت قاطع مستقر در افغانستان
آرشیف: نظامیان امریکایی ماموریت قاطع مستقر در افغانستان

خود کشی در میان نظامیان امریکایی به خصوص در مناطق غربی ایالات متحده و مناطق روستایی این کشور افزایش یافته است.

آمار تازه که از سوی حکومت ایالات متحده نشر شده، نشان می دهد که داشتن اسلحه و دسترسی محدود به مراقبت های صحی، از عوامل عمدۀ خود کشی در میان نظامیان این کشور به شمار می رود.

بر اساس این آمار، ایالت های مونتانا، نوادا و نیو مکسیکو در سال ۲۰۱۴ شاهد بیشترین خود کشی ها در میان نظامیان امریکایی بوده است.

در این گزارش آمده است که در این چهار ایالت در میان هر ۱۰۰ هزار نظامی، ۶۰ تن آنان دست به خود کشی زده اند. حد اوسط خود کشی ها در میان سایر ایالت های امریکا در میان هر ۱۰۰ هزار نظامی، اندکی بیشتر از ۳۸ نفر است.

بر اساس آمار حکومت ایالات متحده، میزان خود کشی در ایالت های ویرجینیای غربی، اوکلاهاما و کنتاکی نیز به دلیل ادویه هایی که از سوی داکتران تجویز شده به شمول مواد مخدر، افزایش را نشان می دهد.

در این گزارش آمده است که نظامیان امریکایی زن در مقایسه با زنان غیر نظامی، ۲.۵ برابر بیشتر معروض به خود کشی قرار دارند. اما در میان نظامیان امریکایی مرد، میزان خود کشی ۱۹ در صد بیشتر از غیر نظامیان امریکایی معروض به خود کشی قرار دارند.

اکثر نظامیان امریکایی که دست به خود کشی زده اند، سن شان ۵۰ سال و بیشتر از آن بوده است.

راجیو رامچند، از مرکز تحقیقاتی رند مستقر در ایالات متحده، می گوید که میزان خود کشی در میان نظامیان امریکایی نسبت به غیر نظامیان در همه ایالت های امریکا، ۱.۵ برابر بیشتر است.

آقای رامچند می گوید تشخیص عواملی که نظامیان امریکایی را ترغیب به خود کشی می کند، دشوار است، اما به نظر می رسد که خود کشی ها در میان نظامیان امریکایی بیشتر در مناطق روستایی شایع است، زیرا آنان در انزوای اجتماعی به سر می برند؛ به خدمات صحی دسترسی محدود دارند؛ با خود اسلحه دارند و در برخی موارد به مواد مخدر معتاد اند.

XS
SM
MD
LG