لینک های دسترسی

Breaking News

مسجد مختلط شیعه و سنی در امریکا افتتاح شد


مسجد النبی در ایالت ویرجینیا
مسجد النبی در ایالت ویرجینیا

مسجد نبی نام مرکز اسلامی است که اخیراً در شمال ایالت ویرجینیای امریکا به هدف زیر یک سقف آوردن مسلمانان شیعه و سنی افتتاح شد.

کار اعمار مسجد نبی پس از ۱۲ سال تکمیل شد. انجنیر رضا افشار طراح این مسجد می گوید این مسجد بروی همه پیروان مذاهب اسلام باز است. او گفت: "وقتی داخل این مسجد می‌شوید، احساس آرامش و ثروت می‌کنید. دیزان داخل آن با نقاشی های زیبای اسلامی مزین شده است."

در مراسم افتتاح، مسوولین حکومت محلی ناحیه فیرفکس و یک عضو کانگرس ایالات متحده شرکت کرده بودند. آنان ضمن استقبال از افتتاح این مسجد برهمکاری بین پیروان ادیان و مذاهب مختلف در ویرجنیا تاکید کردند. در این ایالت پیروان اقلیت های مختلف دینی به شمول مسلمانان، هندوها و بودایی ها سکونت دارند.

حسین ناهیدیان، یکی از داوطلبان مسجد نبی، می‌گوید که این مرکز اسلامی با یک دیدگاه متفاوت برای پذیرش نسل جوان ایجاد شده است. او گفت: "اینجا فرصتی است که جوانان تمامی فرقه‌ها و افکار اسلامی یکجا جمع شوند و همدیگر پذیری و احترام به همدیگر را یاد بگیرند."

مسوولین این مسجد برنامه های مختلف را برای زنان و جوانان در نظر گرفته اند.

وحیده عباسی، یکی از رضاکاران، می‌گوید، این مرکز اسلامی با تمرکز بیشتر روی جوانان ساخته شده است. او گفت: "صنوف تدریس مضامین دینی و زبان دری خواهند داشت تا جوانان به آموزش ترغیب شوند و درمورد اسلام و اتحاد یاد بگیرند."

او می افزاید که به جوانان یاد خواهند داد که فراتر از مذاهب و طریقه نماز خواندن در مورد اتحاد و همبستگی فکر کنند.

مسوولین مسجد نبی می‌گویند که در ماه رمضان برنامه های افطاری را برای مراجعین سنی و شیعه خود نیز در نظر گرفته اند تا زمینه تبادل افکار و یکدیگر پذیری بیشتر را بین شان فراهم سازد.

XS
SM
MD
LG