لینک های دسترسی

Breaking News

فرمانده جدید پولیس بلخ معرفی شد – وزارت داخله


وزارت امور داخلۀ افغانستان گفته است که جنرال عبدالرقیب مبارز روز پنجشنبه (۱۴ مارچ) به صفت فرمانده جدید پولیس ولایت بلخ معرفی شد.

خوشحال سادات، معین امنیتی وزارت داخلۀ افغانستان در یک پیام تویتر با نشر عکس‌های آقای مبارز در دفتر جدید کارش در ولایت بلخ نوشته است "از قطعات خاص پولیس، منسوبان پولیس و اردو تشکر که قدرت دولت را نشان داده و حکم رئیس جمهور را بدون تعلل تطبیق کردند. از حمایت مردم نیز تشکر. به قوای مسلح خود باور داشته باشید."

عطا محمد نور، والی پیشین بلخ که با گزینش آقای مبارز به صفت فرمانده پولیس آن ولایت مخالفت کرده، ریاست جمهوری افغانستان را به "توطیه چینی" برای برهم زدن امنیت بلخ متهم کرده است.

آقای نور که نمی‌خواست اکرم سامع، فرمانده پیشین بلخ از این سمت برکنار شود، از طرفداران خود خواسته بود تا بازارهای شهر مزار شریف را مسدود نگه ‌دارند. طرفداران آقای نور در طول روز در چندین ساحۀ شهر مزار شریف با قوای امنیتی افغان درگیری‌های پراگنده نیز داشتند.

مقام‌های صحی در ولایت بلخ به صدای امریکا گفته اند که در درگیری‌های روز پنجشنبه در شهر مزار شریف ۱۸ نفر به شمول ده نظامی و هشت غیرنظامی زخمی شدند که در میان آنان یک زن نیز شامل است.

با اینحال، خبرنگار صدای امریکا از شهر مزار شریف گزارش می‌دهدکه گلوله باری در اطراف فرماندهی پولیس ولایت بلخ ادامه دارد.

جان بس، سفیر ایالات متحدۀ امریکا در کابل در پیام‌های پیهم تویتر در مورد وضعیت در شهر مزار شریف نوشته است "قوای امنیتی افغان موظف به حفاظت مردم افغانستان است، نه جنگ کردن با هم به خاطر مناقشات سیاسی".

سفیر ایالات متحده نگاشته است که تنها کسی از رویارویی قوای افغان با هم، سود می‌برند طالبان اند. او اردو، پولیس و رهبران سیاسی افغان را به آرامش فراخوانده و آنان را ترغیب کرده است تا امنیت مردم افغانستان را در اولولیت قرار دهند.

XS
SM
MD
LG