لینک های دسترسی

Breaking News

پس از برکناری فرمانده پولیس بلخ، عطا نور ارگ را به توطیه متهم کرد


پس از آنکه محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، عبدالرقیب مبارز را به صفت قوماندان امنیۀ جدید ولایت بلخ معرفی کرد، اکرم سامع فرمانده پیشین پولیس ولایت بلخ برکناری اش را از این سمت نپذیرفته و تهدید کرده است.

خوشحال سادات معین وزارت داخلۀ افغانستان در صفحۀ تویتر خود نگاشته است که اکرم سامع، فرمانده پیشین پولیس ولایت بلخ نتوانسته بود امنیت را تامین و وضعیت را مدیریت بهتر کند.

در همین حال، عطا محمد نور، والی پیشین بلخ که آقای سامع یکی از وفاداران وی‌ است، با نشر هشداری در فیسبوک، ارگ را به توطیه چینی برای "برهم زدن آرامش و امنیت مردم" متهم کرده است.

آقای نور از شهروندان شهر مزار شریف خواسته است تا روز پنج شنبه به وظایف شان حاضر نشوند. او همچنان از مالکان دکان‌ها خواسته است تا در این روز مغازه ها و بازارها را بسته نگه‌دارند.

آقای نور که پس از چانه زنی فراوان با ریاست جمهوری افغانستان از سمت ولایت بلخ کنار رفت، ادعا کرده است که ارگ از تفاهمی که با وی کرده است "تخطی" می‌کند.

این در حالی است که آقای سادات گفته است که قطعۀ ۳۳۳ کوماندی پولیس ملی افغانستان برای پذیرایی از فرمانده جدید پولیس ولایت بلخ به شهر مزار شریف رسیده است و وضعیت زیر کنترول کامل آنان قرار دارد.

معین وزارت داخلۀ افغانستان ضمن وعدۀ اعزام فوری نیروهای حمایوی از کابل به سمت ولایت بلخ، به شهریان مزار شریف اطمینان داده است که هیچ گونه تشویش به دل راه ندهند. آقای سادات گفته است که در تطبیق حکم رئیس جمهور هیچ تعللی صورت نخواهد گرفت و بر اساس هدایت وی حکم تطبیق خواهد شد.

XS
SM
MD
LG