لینک های دسترسی

Breaking News

استخدام تیم آگاهی‌دهی در مورد پولیو در ولایت غزنی


صندوق وجهی ملل متحد برای اطفال (یونیسف) یک تیم ۱۵ نفری دختران را در ولایت غزنی برای آگاهی‌دهی در مورد پولیو به کار گماشته است.

سید کمال شاه، مسوول ارتباطات عامه بخش پولیو اداره یونیسف گفت که این تیم ۱۵ نفری پس از فراگیری یک دوره آموزشی در بخش آگاهی دهی عامه در مورد پولیو، در ولایت غزنی استخدام شدند.

قرار است این تیم کار خود را از مرکز شهر غزنی آغار کنند. به گفتۀ مقام‌ها، آنان وظیفه دارند که خانه به خانه رفته و در مورد اهمیت واکسین پولیو برای خانواده های معلومات دهند.

آقای کمال شاه گفت: "هر یک از این دختر خانم‌ها در ساحۀ که زندگی می‌کنند، قبل و در جریان کمپاین واکسین پولیو، عقب درهای هر خانه می روند و با زنان خانواده‌ها در مورد اهمیت و فواید واکسین پولیو و ضرر بیماری پولیو، حفظ الصحه، صحت مادر و سوء تغذیه معلومات می‌دهند".

در همین حال داکتر ظاهر شاه نیکمل، رییس صحت عامه ولایت غزنی ایجاد این تیم را یک اقدام مثبت توصیف و ابراز امیدواری کرد که فعالیت‌های این تیم نتایج چشم‌گیر را در راستای محو پولیو در افغانستان به بار آورد.

نا امنی، رسم و رواج‌های ناپسند اجتماعی و عدم اگاهی برخی خانواده‌ها از اهمیت واکسین پولیو از مشکلاتی است که باعث می‌شود که بعضی از کودکان قربانی این ویروس وحشی شوند.

سال گذشته میلادی به تعداد ۲۹ طفل در افغانستان و ۱۴۴ کودک دیگر در پاکستان به بیماری فلج کودکان مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG