لینک های دسترسی

Breaking News

نایجریا ادعای کشته شدن رهبر گروۀ بوکو حرام را کرده است


حکومت نایجریا قبلاً نیز ادعای کشتن رهبر گروۀ بوکوحرام را کرده بود،
حکومت نایجریا قبلاً نیز ادعای کشتن رهبر گروۀ بوکوحرام را کرده بود،

نیروهای هوایی نایجریا امروز ادعا کرده اند که در نتیجۀ یک حملۀ هوایی بر پایگاۀ مرکزی گروۀ بوکو حرام، ابوبکر شیکاو رهبر آن گروه را تا سرحد مرگ، زخمی ساخته اند.

سنی عثمان سخنگوی نیروهای هوایی نایجریا در یک اعلامیه گفته است که در این حملۀ هوایی که به روز جمعه بر مرکز گروۀ بوکو حرام در جنگل "سمبیسا" صورت گرفت، ابوبکر شیکاو در ناحیۀ شانه اش شدیداً زخم برداشت.

در این اعلامیه جزئیات بیشتر در مورد کشته شدن ابوبکر شیکاو داده نشده است و گروۀ بوکوحرام نیز تا حال در مورد ابراز نظر نکرده است.

حکومت نایجریا قبلاً نیز ادعای کشتن رهبر گروۀ بوکوحرام را کرده بود، اما این ادعا پس از آن مورد شک قرار گرفت که گروۀ بوکوحرام تصاویر ویدیویی یک مرد را که ادعا داشت رهبر آن گروه است، به نشر سپرد.

سفر جان کری

خبر زخمی و یا کشته شدن احتمالی رهبر بوکو حرام در حالی داده شده است که جان کری وزیر خارجۀ ایالات متحده امروز به منظور بحث در مورد مبارزه گروۀ بوکو حرام وارد نایجریا گردید.

باوجود آن که آقای کری در مورد ادعای نیروهای هوایی نایجریا ابراز نظر نکرد، اما در یک دیدار با شماری از رهبران مذهبی شهر "سکوتو" بیان داشت که مبارزه با گروۀ بوکو حرام تنها در صورتی مؤفق خواهد شد که دلایل پیوستن مردم با آن گروه از بین برده شود و حکومت نایجریا برای ایجاد اعتماد در کشور، باید تلاش های زیادی را انجام دهد.

جان کری وزیر خارجۀ امریکا حین دیدار با شماری از رهبران مذهبی در شهر سکوتو - نایجریا
جان کری وزیر خارجۀ امریکا حین دیدار با شماری از رهبران مذهبی در شهر سکوتو - نایجریا

به گفتۀ وزیر خارجۀ امریکا "ما میدانیم که شکست دادن بوکو حرام در میدان نبرد، تنها آغاز کاریست که ما باید انجام دهیم. ایجاد اعتماد مردم بر حکومت، نیازبه همکاری اردو و نیروهای تنفیذ قانون را دارد. افراطیت به جبر و یا هراس از بین نه می رود."

حکومت نایجریا از ایالات متحده می خواهد تا برای مهار کردن گروۀ بوکو حرام، تحریمات بر آن کشور را رفع ساخته و طیاره های جنگی را در اختیار نایجریا قرار دهد.

واشنگتن تحریم فروش تجهیزات نظامی و آموزش دهی نیروهای نایجریا را در زمان حکومت گودلک جانتن رئیس جمهور سابق آن کشور بدلیل نگرانی ها در مورد وضعیت حقوق بشر در آن کشور، وضع کرد.

اما حکومت جدید نایجریا تحت رهبری محمدو بوهاری ادعای بهتر شدن این وضعیت را دارد.

XS
SM
MD
LG