لینک های دسترسی

Breaking News

تلفات نظامیان افغان و طالبان در کندز


مقام‌های امنیتی ولایت کندز در شمال افغانستان از وارد شدن تلفات بر نظامیان افغان و جنگجویان گروه طالبان در نتیجۀ حملۀ این گروه در ولسوالی امام صاحب این ولایت خبر داده اند.

انعام الدین رحمانی، سخنگوی پولیس کندز روز جمعه ۶ دسمبر (۱۵ قوس) به صدای امریکا گفت که در این درگیری‌ها، ۹ تن از نیروهای امنیتی افغان و ۱۱ نفر از جنگجویان طالبان کشته شده اند.

آقای رحمانی افزود: "طالبان شب هنگام در ساحه جوی‌بیگم حملات شان را آغاز کردند که با مقاومت نیروهای امنیتی مواجه شدند. در این درگیری‌ها ۹ پولیس و همچنان از طالبان یازده جنگجوی این گروه کشته شده اند."

آقای رحمانی همچنان افزود که در این درگیری‌ها سه سرباز پولیس افغان و ۱۲ جنگجوی طالبان زخمی شده اند. او گفت که این درگیری‌ها تا حوالی ساعت شش صبح امروز (جمعه) ادامه داشت.

گروه طالبان اعلام کرده اند که در این حمله، تلفات زیادی بر نظامیان افغان وارد کرده اند.

از سوی دیگر مقام‌های قول اردی ۲۱۷ پامیر در کندز می‌گویند که در یک حمله هوایی در ولسوالی دشت‌ارچی این ولایت، پنج جنگجوی طالبان کشته و چهار تن دیگر شان زخمی شده اند.

قول اردوی ۲۱۷ پامیر در خبرنامه‌ای گفته است که این حمله هوایی نیمه شب گذشته بالای قرارگاه ملا عبدالرحیم مشهور به حافظ اجرا شده که افزون بر وارد شدن تلفات بر این گروه، چندین عراده وسایط و مقداری سلاح و تجهیزات آنان از بین رفته است.

XS
SM
MD
LG