لینک های دسترسی

Breaking News

حملات طالبان بر ولسوالی قلعه‌ ذال کندز دفع شد-مقام‌ها


مقام‌های امنیتی ولایت کندز می‌گویند که طالبان شب گذشته از چهار استقامت حملات شان را بر مرکز ولسوالی قلعه‌ذال این ولایت آغاز کرده و درگیری میان نظامیان افغان و طالبان برای چندین ساعت ادامه داشت.

عبدالرشید بشیر، فرمانده پولیس کندز روز دوشنبه ۷ اکتوبر (۱۵ میزان) گفت: "طالبان شب گذشته با تمام توان که داشتند حملات تهاجی را بر ولسولی قلعه‌ذال آغاز کردند که در اسرع وقت نیروهای کمکی به محل رسید و تمامی نیروهای امنیتی و دفاعی توانسته اند که این حملات طالبان را دفع کنند."

آقای بشیر افزود که در این درگیری‌ها، حدود ۳۰ جنگجوی طالب کشته و زخمی شده که یکی از فرماندهان ارشد این گروه در کندز شامل کشته‌شدگان است.

فرماندهی پولیس کندز افزوده است که این عملیات از زمین و هوا برای دفع حملات طالبان در این ولسوالی انجام شده و در حال حاضر جنگ در اطراف مرکز ولسوالی قلعه‌ذال ادامه دارد.

به گفته آقای بشیر وضعیت در مرکز ولسوالی قلعه‌ذال به حالت عادی بر گذشته و در این نبرد به نظامیان افغان تلفات وارد نشده است.

حدود یک ماه گذشته طالبان حملات شان را بر مرکز شهر کندز و برخی از ولسوالی‌های این ولایت افزایش داده و ماه گذشته توانستند بخشی از شهر کندز را در اختیار شان گیرند.

در نزدیک به یک ماه گذشته ولسوالی‌های دشت ارچی، خان‌آباد و قلعه‌ذال ولایت کندز دو بار میان نظامیان افغان و جنگجویان طالبان دست به دست شده و در این درگیری‌ها به گفته مقام‌های محلی کندز تلفات زیادی به باشندگان محل وارد شده است.

XS
SM
MD
LG