لینک های دسترسی

Breaking News

علاج کووید۱۹؛ آلمان داروی گیاهی مدغاسکر را آزمایش می‌کند 


ترکیب داروی گیاهی مدغاسکر پس از آن جلب توجه کرد که رییس جمهور این کشور افریقایی از موثریت آن در تداوی بیماران کووید۱۹ صحبت کرده و آنرا "علاج معجزه‌آمیز" خواند.

اندری راجویلنا گفت که بیماران کووید۱۹ با مصرف هفت تا ۱۰ روز این دارو کاملاً صحتمند شده اند؛ دوای که در افریقا برای تداوی ملاریا نیز استفاده می‌شود.

رییس جمهور مدغاسکر گفت که تا اکنون بیش از ۲۰ کشور افریقایی این دارو را سفارش داده اند.

آزمایش دارو

دانشمندان اکنون تلاش دارند تا این دارو را برای تداوی بیماران کووید۱۹ به آزمایش بگیرند.

پژوهشگران آلمانی در همکاری با یک شرکت امریکایی عصاره گیاه Artemisia annua را آزمایش می‌کنند تا موثریت آنرا در تداوی بیماران کووید۱۹ مشخص سازند.

پیتر سی‌برگر، رییس این تیم پژوهشگران به صدای امریکا گفت که برای به دست آوردن بلندترین کیفیت عصاره این گیاه با دو لابراتوار مستقل کار می‌کنند.

او افزود که نتایج این تحقیق به زودی به دست خواهد آمد و در هفته های آینده خواهند توانست در مورد مرکبات این گیاه معلومات دقیق ارایه کنند.

آقای سی‌برگر گفت که در مرحلهٔ بعدی این دارو بر انسان‌ها آزمایش خواهد شد.

سازمان جهانی صحت نیز گفته است که در مورد موثریت این گیاه تحقیق خواهد کرد.

با آنهم، متخصصین می‌گویند که اگر چه این دارو عوارض جانبی ندارد، باید معجره‌آمیز تلقی نشود زیرا تا اکنون متخصصین طبی موثریت آنرا تصدیق نکرده اند.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به سرعت به همه‌گیری مرگبار مبدل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح یک‌شنبه ۱۷ می (۲۸ ثور)، بیش از چهار میلیون و ۶۴۸ هزار نفر در جهان به کووید۱۹ مبتلا شده و بیش از ۳۱۲ هزار نفر در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG