لینک های دسترسی

Breaking News

نامزدان اسکار ۲۰۲۰؛ جوکر با نامزدی در ۱۱ بخش پیشتاز است


اکادمی علوم و هنرهای سینمایی ایالات متحدۀ امریکا، نام‌های نامزدان جوایز اسکار سال ۲۰۲۰ را اعلام کرد.

در بخش فلم های درامه یا داستانی "جوکر" با نامزدی در ۱۱ بخش پیشتاز است و به نظر می‌رسد که این فلم در جشنوارۀ امسال به خوبی بدرخشد.

قرار است ۹۲ مین جشنوارۀ توزیع جوایز اسکار روز یکشنبه نهم فبروری ۲۰۲۰ برگزار شود.

فلم‌های "روزی روزگاری در هالیوود" ا از کونتین تارانتینو، "مرد ایرلندی" اثر مارتین اسکورسیزی و "۱۹۱۷" از سم مندس هر کدام در ۱۰ بخش مختلف از جمله بهترین فلم‌های سال، نامزد دریافت جایزه اسکار شده اند.

فلم "زنان کوچک" اثر گریتا گرویگ نیز برای دریافت جایزه اسکار بهترین فلم با چهار فلم یاد شده رقابت خواهد کرد.

امسال نیز، مانند سال گذشته، هیچ زنی برای دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی نامزد نشده است. در این بخش مارتین اسکورسیزی برای ""مرد ایرلندی"، کونتین تارانتینو برای "روزی روزگاری در هالیوود"، بونگ جون هو برای "طفیلی"، سم مندس برای ۱۹۱۷ و تاد فیلیپس برای "جوکر"، با هم رقابت می‌کنند.

نکتۀ جالب اینکه، امسال برای نخستین بار یک فلم کوریای جنوبی در بخش بهترین فلم سال و همچنین بهترین فلم خارجی نامزد شده است.

فلم "طفیلی"، اثر بونگ جون هو، زندگی دو خانواده فقیر و ثروتمند را دنبال می کند که به یکدیگر پیوند می خورند. بونگ جون هو به خاطر فلم "طفیلی"، نخل طلایی جشنوارۀ فلم کن را نیز دریافت کرد.

از بازیگران مرد، واکین فینیکس در فلم "جوکر"، ادم درایور در فلم "قصۀ ازدواج"، لیوناردو دی کاپریو در فلم "روزی روزگاری در هالیوود"، انتونیو باندراس در فلم "درد و شکوه" و جاناتن پرایس در فلم "دوپاپ" برای گرفتن جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد با هم رقابت می کنند.

همچنین برد پیت برای بازی در فلم "روزی روزگاری در هالیوود"، نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد در نقش دوم، نامزد شده است. آقای پیت در گولدن گلوب جایزۀ بهترین بازیگر مرد در نقش دوم را در همین فلم کسب کرد.

از بازیگران زن، رینی زلویگر در فلم "جودی"، شارلیز تیرون در فلم "بامشل"، اسکارلت جوهانسن در فلم "قصۀ ازدواج"، ساویرسی رونان در فلم "زنان کوچک" و سینتیا اریوو در فلم "هریت" نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شده اند.

خانم جوهانسون برای بازی در فلم "خرگوش جوجو" نیز برای دریافت جایزۀ اسکار بهترین بازیگر زن در نقش دوم، نامزد شده است.

XS
SM
MD
LG