لینک های دسترسی

Breaking News

آیا کروناویروس به کوریای شمالی نرفته است؟


جنرال ارشد امریکایی مستقر در کوریای جنوبی گفته است که ادعای کوریای شمالی مبنی بر نبود حتا یک واقعۀ مثبت کروناویروس را باور کرده نمی‌تواند.

رابرت ابرامز، فرمانده نظامیان امریکایی مستقر در کوریای جنوبی به صدای امریکا گفت که بر اساس اطلاعات استخباراتی موجود، ادعای مقام‌های کوریای شمالی را باور نمی‌کند، اما مشخص نکرد که چند نفر در کوریای شمالی به کروناویروس مبتلا شده است.

با آنکه کروناویروس تقریباً در تمام کشورهای جهان گسترش یافته است، مقام‌های کوریای شمالی پافشاری دارند که هیچ واقعۀ کروناویروس در آن کشور وجود ندارد.

پاک میونگ سو، رییس ادارۀ اضطراری مبارزه با واگیری‌های کوریای شمالی گفته است که تلاش‌ها آن کشور در مبارزه با گسترش کروناویروس "کاملاً موفقانه" بوده و به ادعای وی "تا کنون حتا یک نفر هم در کوریای شمالی به کروناویروس مبتلا نشده است".

کوریای شمالی گفته است که مبارزه با کروناویروس برای آن کشور اهمیت حیاتی داشته و مقام‌های آن کشور در اواخر ماه جنوری اعلام کردند که تمام مرزهای خود را با چین که منشای کروناویروس در جهان است، بسته اند.

اما انسداد کامل مرزهای کوریای شمالی با چین ناممکن به نظر می‌رسد، زیرا آن کشور به گونۀ رسمی و غیر رسمی به تجارت و داد و ستد با چین وابسته است.

آقای پاک گفت که هر کسی که از بیرون وارد قلمرو کوریای شمالی می‌شود، معاینه شده و در قرنطین نگهداری می‌شوند. همچنان به گفتۀ وی تمام لوازم این افراد به شمول بکس و لباس‌های شان ضد عفونی می‌شود.

اما سازمان ملل متحد زیربنای صحی کوریای شمالی را ضعیف خوانده و گزارش داده است که حدود نصف جمعیت ۲۵ میلیونی کوریای شمالی نیازمند بوده و ۴۱ درصد نفوس آن کشور تغذیۀ کافی نمی‌شوند.

با وصف انکار مقام‌های کوریای شمالی از موجودیت کروناویروس در آن کشور، پیونگ یانگ کمک‌هایی را در زمینۀ مقابله با این ویروس از ملل متحد و برخی کشورها دریافت کرده است.

سازمان جهانی صحت گفته است که مساعدت مالی ۹۰۰ هزار دالری را برای مقابله با کروناویروس به کوریای شمالی فراهم می‌کند. افزون بر این، روسیه در ماه فبروی حدود ۱۵۰۰ آزمایش تشخیصیۀ کروناویروس را به کوریای شمالی مساعدت کرد.

بر اساس آخرین آمار، شمار مبتلایان کروناویروس در جهان تا صبح پنجشنبه دوم اپریل به بیش از ۹۵۰ هزار نفر و قربانیان این ویروس به بیش از ۴۸ هزار نفر می‌رسید.

XS
SM
MD
LG