لینک های دسترسی

Breaking News

چینی‌ها: مرگ ناشی از کروناویروس در ووهان به مراتب بیشتر از آمار حکومت چین است


در حالیکه مقامات در چین پس از دو ماه قرنطین شهر ووهان مرکز ولایت هوبی آن کشور را لغو کردند، شماری از باشندگان این شهر از آمار بسیار بلند مرگ و میر ناشی از کروناویروس در آن شهر حکایت دارند.

رادیو آسیای آزاد از قول باشندگان ووهان گزارش داده است که بیش از ۴۰ هزار نفر در اثر ابتلا به کروناویروس در آن شهر تلف شده اند، حالانکه حکومت چین میزان مرگ و میر ناشی از کروناویروس را در ووهان ۲۵۰۰ نفر گزارش داده است.

کروناویروس در ماه دسمبر سال گذشته از ووهان منشا گرفت و به سرعت در سرتاسر جهان گسترش یافت. شمار مبتلایان این ویروس در جهان تا روز سه شنبه ۳۱ مارچ به ۸۲۶ هزار نفر و مرگ و میر ناشی از آن به بیش از ۴۰۷۰۰ نفر رسیده بود.

از هفتۀ گذشته به اینسو هفت مرکز امور درگذشتگان در ووهان روزانه خاکستر اجساد حدود ۵۰۰ نفر را به خانواده‌های آنان تحویل داده‌اند که به نظر می‌رسد در این شهر تعداد بیشتر از آنچه گزارش شده است در اثر ابتلا به کووید۱۹ جان باخته‌اند.

یک ساکن ووهان به رادیو آسیای آزاد که مانند صدای امریکا زیر چتر ادارۀ رسانۀ جهانی ایالات متحده نشرات دارد، آمار ارایه شده از سوی حکومت چین را "نادرست" خوانده و گفته است که در چند ماه اخیر مرده‌سوزخانه‌ها در آن شهر مرتب در حال کار بوده‌اند.

برخی از پست‌های شبکه‌های اجتماعی حاکی از آن است که هر هفت مرکز امور درگذشتگان در ووهان، روزانه ۳۵۰۰ کوزه خاکستر افرادی را که اجساد آنان سوزانده شده است، به خانواده‌های شان تحویل می‌دهند.

یک شهروند دیگر ولایت هوبی به رادیو آسیای آزاد گفته است که بیشتر مردم معتقدند که در این شهر بیش از ۴۰ هزار نفر پیش از قرنطین و در هنگام قرنطین، در اثر بیماری کووید-۱۹ جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG