لینک های دسترسی

Breaking News

کوریای شمالی: خواهان مذاکره با امریکا در هر زمان استیم


کوریای شمالی روز جمعه اعلام کرد که آن کشور هنوز هم مایل است با ایالات متحده "در هر زمان و هر شکل" مذاکره کند.

پیونگ یانگ این موضوع را یک روز پس از آن بیان کرد که دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، طی نامۀ سرگشاده عنوانی کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، اعلام کرد که ملاقات پلان شده با آقای اون را که قرار بود در سینگاپور صورت بگیرد، لغو کرد.

کیم کیه گوان، معاون وزیر خارجۀ کوریای شمالی، با نشر اعلامیه ای گفته است که پیونگ یانگ "مایل است به ایالات متحده وقت و فرصت بدهد" تا روی موضوع گفتگو ها میان رهبران دو کشور که قرار بود به تاریخ ۱۲ جون در سینگاپور صورت بگیرد، غور کند.

پس از نشر نامه عنوانی رهبر کوریای شمالی، رئیس جمهور ترمپ در قصر سفید گفت که "اعتقاد بر این دارم که این کار یک عقب عظیم برای کوریای شمالی و در واقع یک عقب گرد برای جهان بود."

آقای ترمپ همچنین هشدار داد که نیرو های نظامی ایالات متحده همراه با متحدین اش، کوریای جنوبی و جاپان "نسبت به هر وقت دیگر آماده تر است" تا در برابر "هر عملکرد احمقانه و بی پروای" کوریای شمالی، اقدام کند.

اصرار بر ضرورت ملاقات

کیم کیه گوان، معاون وزیر خارجۀ کوریای شمالی، همچنین گفته است که انتقادات اخیر کوریای شمالی واکنشی در برابر "اظهارات بی نظم مقامات امریکایی" بوده است.

در اعلامیۀ که از سوی آقای گوان نشر شده همچنین آمده است که "ما جداً از تلاش های شخصی رئیس جمهور ترمپ برای اتخاذ تصمیم جسورانه اش، ستایش می کنیم، تصمیمی که سایر روسای جمهور ایالات متحده جرات آنرا نکردند تا در چنین نشست مهم شرکت کنند."

اما در این اعلامیه همچنین ذکر شده است که تصمیم رئیس جمهور ترمپ مبنی بر لغو ملاقات آقای اون، مطابق خواست جهان نبوده و تاکید شده است که رهبر کوریای شمالی تلاش نهایی خود را به خرچ داد تا چنین نشست صورت بگیرد.

با آنهم آقای ترمپ در این نامه از صبر و شکیبایی و تلاش رهبر کوریای شمالی در مورد مذاکراتی که اخیراً میان مقامات دو کشور صورت گرفته است، ستایش کرده است.

رئیس جمهور ترمپ در این نامه همچنان قدرت اتمی امریکا را به رخ رهبر کوریای شمالی کشیده و نوشته است "شما در مورد قابلیت هسته‌ای تان صحبت می‌کنید، اما از ما بسیار عظیم و قدرتمند است، من از خدا می‌خواهم هرگز مجبور به استفاده از آن نشویم".

XS
SM
MD
LG