لینک های دسترسی

Breaking News

کوریای شمالی میزایل‌های کروز را موفقانه آزمایش کرد


کوریای شماری روز دوشنبه ۱۳ سپتمبر (۲۲ سنبله) گزارش داد که میزایل های دور برد کروز خود را موفقانه آزمایش کرد.

این آزمایش در حالی صورت گرفته است که روابط میان ایالات متحده و کوریای شمالی بر سر برنامه خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ، از دیر زمان به این سو با بن بست مواجه بوده است.

خبرگزاری رسمی کوریای شمالی موسوم به KCNA گزارش داده است که این میزایل ها به روز های شنبه و یکشنبه پس از طی کردن فاصلهٔ ۱۵۰۰ کیلومتری به هدف از قبل تعیین شده در آب های کوریای شمالی اصابت کرد.

به نقل از رسانۀ دولتی کوریای شمالی، آزمایش موفقانهٔ این میزایل‌ها از اهمیت ستراتیژیک برخوردار است که منحیث یک نیروی بازدارنده قوی امنیتی کوریای شمالی در مقابل "مانورهای نظامی دشمنان" پیونگ یانگ به حساب می‌رود.

کوریای شمالی که در انزاوی بین المللی قرار دارد، همواره ایالات متحده و کوریای جنوبی را به "پالیسی‌های خصومت آمیز" در برابر پیونگ یانگ متهم کرده است.

مذاکرات میان ایالات متحده و کوریای شمالی در مورد برنامۀ هسته‌ای پیونگ یانگ از سال ۲۰۱۹ میلادی به این سو، با بن بست مواجه بوده است.

دونالد ترمپ رییس جمهور پیشین ایالات متحده، سه بار با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، ملاقات کرد،‌ اما ملاقات رهبران دو کشور برای خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کوریا به نتایج ملموسی دست نیافت.

جو بایدن، رییس جمهور کنونی ایالات متحده نیز ملاقات رو در رو با رهبر کوریای شمالی را رد نکرده است. اما تاکید کرده است که اگر قرار باشد چنین ملاقات رخ بدهد، دیدار رو در روی رهبران دو کشور، بخشی از گفتگوهای گسترده تر خواهد بود.

روابط ایالات متحده و کوریای شمالی از چندین دهه به این سو به خاطر برنامۀ هسته‌ای و میزایل‌های بالستیک پیونگ یانگ پرتنش بوده است، تنشی که موجب وضع تعزیرات شدید ایالات متحده شده و اقتصادی کوریای شمالی را به شدت متاثر کرده است.

XS
SM
MD
LG