لینک های دسترسی

Breaking News

کوریای شمالی میزایل بالستیک آزمایش کرد


آزمایش میزایل توسط کوریای شمالی (تصویر از آرشیف صدای امریکا)
آزمایش میزایل توسط کوریای شمالی (تصویر از آرشیف صدای امریکا)

کوریای شمالی صبح سه شنبه چهارم اکتوبر (۱۲ میزان) یک میزایل جدید بالستیک را آزمایش کرد.

لوی درستیز قوای مسلح کوریای جنوبی و گارد ساحلی جاپان از آزمایش یک میزایل بالستیک توسط کوریای شمالی گزارش داده اند.

زمانیکه این میزایل بالستیک از فراز جاپان عبور می‌کرد، توکیو برای انهدام این آن از سیستیم دفاعی خود استفاده نکرد. این میزایل بالستیک در اوقیانوس آرام فرود آمد.

تلویزیون Asahi از قول یک منبع در جاپان که نام آن ذکر نشده، گزارش داده است که کوریای شمالی احتمالاََ یک میزایل قاره پیما را آزمایش کرده است و این میزایل در فاصلهٔ ۳۰۰۰ کیلومتری جاپان در اوقیانوس آرام فرود آمده است.

در ۱۰ روز گذشته، این پنجمین آزمایش میزایل توسط کوریای شمالی است.

چندی پیش ایالات متحده و کوریای جنوبی تمرینات نظامی مشترک نظامی را راه اندازی کردند. در این تمرینات نظامی قوای بحری جاپان نیز شرکت داشت. این سه کشور هفتهٔ گذشته تمرینات ضد کشتی‌های تحت البحری را نیز انجام دادند.

کوریای جنوبی به تنهایی نیز روز شنبه قدرت نظامی خود را به نمایش گذاشت. کوریای جنوبی در این تمرینات از دستگاه‌های مختلف پرتاب میزایل بالستیک، تانک‌ها،‌ طیاره‌های بی‌سرنشین (درون) و جت‌های اف-۳۵ ساخت ایالات متحده کار گرفت.

قانونگذاران کوریای جنوبی هفتهٔ گذشته گفتند که کوریای شمالی آمادگی‌ها برای آزمایش سلاح هسته‌ای خود را تکمیل کرده است و ممکن است در ماه اکتوبر یا ماه نومبر که ایالات متحده انتخابات میان دوره‌ای خود را برگزار می کند، آنرا آمازیش کند.

کوریای شمالی به دلیل برنامه‌های میزایل‌های بالستیک و انکشاف تسلیحات هسته‌ای‌اش از چندین دهه به اینسو،‌ با تعزیرات شدید بین المللی مواجه بوده است.

کوریای شمالی در اوایل ماه سپتمبر در مورد قانون تسلیحات هسته‌ای خود تجدید نظر کرد و گفت که هیچگاهی از سلاح هسته‌ای خود دست برنخواهد داشت.

XS
SM
MD
LG