لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا از پیشرفته‌ترین بمب‌افکن رادارگریز خود رونمایی کرد


ایالات متحده روز جمعه دوم نومبر (۱۱ قوس) با رونمایی بم افگن جدید بی-۲۱ ریدر (B-21 Raider)، عصر جدیدی را در تاریخچه ساخت طیاره‌های جنگی خود گشود.

بمب‌افکن بی-۲۱ قابلیت گریز از رادار را داشته و به‌گونه‌ای طراحی شده که بتواند تا نیم‌قرن آینده نیاز‌های اردوی امریکا را تامین کند.

این بمب‌افکن را که شرکت نورتروپ گرومن ساخته است، توان پرواز بین قاره‌ای و حمل تسلیحات هسته‌ای و انواع میزایل‌های کروز را دارد. این بمب‌افکن همچنین می‌تواند بدون پیلوت پرواز کند و حتا می‌تواند از راه دور هدایت شود.

شرکت نورتروپ گرومن اعلام کرده است که این طیاره در ساختار، قابلیت تبدیل شدن به هواپیمای نسل ششم را دارد و می‌تواند با سلاح‌های پیشرفته نیم‌قرن آینده مطابقت پیدا کند.

از بی ۲۱ در یک پایگاه نیروی هوایی امریکا در پام‌دیل ایالت کالیفورنیا رونمایی شد.

قیمت هر فروند طیارهٔ بی-۲۱ حدود ۷۵۰ میلیون دالر تخمین شده است و قوای هوایی ایالات متحده پلان دارد تا کم از کم ۱۰۰ فروند آنرا خریداری و به تدریج جاگزین بم‌افگن‌های بی-۱ و بی-۲ کند.

داگ یانگ، معاون بخش و مدیر عمومی سیستم‌های هوانوردی شرک نورتروپ گرومن، به خبرگزاری رویترز گفت که بی-۲۱ از مواد بادوام‌تر ساخته شده و نیاز به حفظ و مراقبت و هزینه‌های عملیاتی کمتر دارد.

شش فروند این طیاره که قرار است نخستین پرواز خود را در اواسط سال ۲۰۲۳ انجام دهند، در مراحل مختلف مونتاژ استند.

بیش از هشت هزار نفر از شرکت گرومن، شرکای صنعتی و نیروی هوایی امریکا در حال حاضر روی این برنامه کار می‌کنند.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش خبرگزاری رویترز استفاده شده است.
XS
SM
MD
LG