لینک های دسترسی

Breaking News

جنگ در بغلان؛ تلفات به طالبان و نیروهای افغان


مقام‌های امنیتی ولایت بغلان می‌گویند که در اثر حملۀ گروهی طالبان بر ولسوالی‌ جلگۀ این ولایت به هر دو طرف تلفات وارد شده است.

جاوید بشارت، سخنگوی پولیس بغلان روز شنبه پنجم جون (۱۵ جوزا) به صدا امریکا گفت که به شمول حق‌بین، قوماندان پولیس ولسوالی برکه و گلبدین غفوری، قوماندان پولیس ولسوالی جلگۀ این ولایت هشت تن ازمنسوبین نظامی افغان کشته شده اند.

آقای بشارت افزود که حملۀ طالبان از سوی نظامیان افغان دفع شده و در این درگیری‌ها شش جنگجوی گروه طالبان کشته و پنج تن دیگر آنان زخمی شده اند.

در این حال، شورای ولایتی بغلان می‌گوید که در این درگیری، شماری از نیروهای پولیس ناپدید شده اند که تا اکنون از سرنوشت آنان خبری نیست.

حملات طالبان در غزنی و نورستان

وحیدالله جمعه‌زاده، سخنگوی والی غزنی به صدای امریکا گفت که بر اساس فیصلۀ شورای نظامی غزنی، نیروهای امنیتی ساختمان ولسوالی ده‌یک این ولایت را تخلیه کرده اند.

آقای جمعه‌زاده گفت که این انتقالات بدون کدام تلفات انجام شده است و تمامی تجهیزات نظامی به صورت مصوون در محل جدید این ولسوالی منتقل شده است.

در یک خبر دیگر، برخی منابع از عقب‌نشینی نیروهای امنیتی افغان از ولسوالی دوآب ولایت نورستان خبر داده اند.

یک منبع امنیتی که از ذکر نامش در گزارش خودداری کرد به صدای امریکا گفت که این ولسوالی از مدتی به این‌سو، در محاصرۀ طالبان قرار داشت و به دلیل نرسیدن نیروهای کمکی، آنان از مرکز این ولسوالی بیرون شده اند.

طالبان ادعا کرده اند که جنگجویان این گروه مرکز این ولسوالی را در کنترول گرفته اند، اما مقام‌های محلی ولایت نورستان و نهادهای امنیتی و دفاعی افغانستان تا اکنون در این مورد ابراز نظر نکرده اند.

XS
SM
MD
LG