لینک های دسترسی

Breaking News

نخستین مرکز قانونی توزیع مروانای تفریحی در نیویارک گشایش یافت


نخستین مرکز قانونی توزیع و فروش مروانای تفریحی در ایالت نیویارک عصر روز پنجشنبه ۲۹ دسمبر (هشتم جدی) گشایش یافت و انتظار می‌رود که در ماه‌های آینده شمار بیشتر چنین فروشگاه‌ها در سرتاسر این ایالت باز شود.

مصرف تفریحی مروانا که مانند چرس از مشتقات گیاه شاهدانه یا کانابیس است، در مارچ سال ۲۰۲۱ در ایالت نیویارک قانونمند شد.

لینو پاسترانا یکی از نخستین مشتریان این فروشگاه مروانا در نیویارک این اقدام را "تاریخی" خواند زیرا به گفتهٔ وی با گشایش چنین مراکز توزیع قانونی،‌ مصرف کنندگان مواد با کیفیت و قابل اعتماد را به دست خواهند آورد.

مسوولان امور در نیویارک نیز به این باور اند که قانونمند شدن صنعت و تجارت مشتقات کانابیس سبب خواهد شد که مصرف کنندگان محصولات مصوون را دریافت کنند.

تا کنون ۳۶ مرکز فروش و توزیع مروانای تفریحی در نیویارک جواز فعالیت گرفته اند و قرار است به ۱۳۹ مرکز دیگر جواز صادر شود. اما به گفتهٔ مقام‌های ایالتی نزدیک به ۱۰۰۰ درخواست برای اخذ جواز به ادارات مسوول ایالتی پیشکش شده است.

محصولات کانابیس در این مغازه‌ها تنها به اشکال دود شونده عرضه نشده بلکه مشتریان شیرینی و چاشنی‌های حاوی مروانا را با طعم و ذایقه‌های مختلف به شکل خوردنی نیز دریافت کرده می‌توانند.

مصرف تفریحی مروانا در ۲۱ ایالت امریکا قانونمند است، اما نیویارک بر خلاف شمار زیاد ایالت‌ها نخستین جوازهای مراکز فروش مروانا را برای نهادهای خیریه و غیرانتفاعی صادر کرده است.

XS
SM
MD
LG