لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش دود کردن چرس در میان زنان حامله امریکایی


در شماری از شهر های امریکا فروش مروانا قانونی است
در شماری از شهر های امریکا فروش مروانا قانونی است

یک مطالعۀ تازه در ایالات متحده نشان میدهد که شمار فزایندۀ زنان حامله، یک محصول بتۀ چرس را که مروانا یاد میشود، دود میکنند و این عادت در میان جوانان و نوجوانان به گونۀ بی سابقه در حال ترویج است.

پژوهشگران دریافته اند که استفاده از مادۀ مخدرۀ مروانا در زمان حاملگی در میان مادرانی که سن های شان از ۲۰ سال کمتر است، از %۱۳ در سال ۲۰۰۹، به حدود %۲۲ درصد در سال ۲۰۱۶ افزایش یافت. در عین مدت زمان، فیصدی زنان حاملۀ ۲۰ – ۱۸ ساله ایکه مروانا دود میکردند، از %۱۰ به %۱۹ بلند رفت. از سوی دیگر، از زمان آغاز این تحقیق تا پایان یافتن آن، فیصدی زنان حامله، در تمام رده های سنی، از %۴ به %۷ ارتقأ کرد.

پژوهشگران در شهر اوکلاند ایالت کالیفورنیا میگویند که مطالعات قبلی در سطح ایالات متحده نیز بیانگر تزیید کاربُرد مروانا طی مرور زمان در میان زنان باردار بوده، اما چنین ارقام دقیق با شیوه های پژوهش علمی ارایه نشده بود.

تحقیق کنندگان همچنان دریافته اند که مروانا، معمولترین نوع مواد مخدریست که در دوران حاملگی زنان از آن استفاده میکنند.

تأثیرات سؤ مروانا

استفاده از مروانا در زمان حاملگی، شاید قسماً به دلیل قانونی شدن مروانای طبی باشد، زیرا قانون شدن این مادۀ مخدر این ذهنیت را در مردم خلق کرده که گویا مروانا خطر کمتری دارد، حتی در دوران حاملگی. باربارا یانکی، یک محقق در پوهنتون ایالتی جورجیا با بیان این نکته می افزاید که به دلیل استفادۀ احتمالی مروانا همراه با سایر مواد مخدر، تأثیرات سؤ این ماده بر حاملگی، رشد جنین، کم وزنی نوزاد، و سایر نقیصه های ولادی هنوز کاملاً روشن شده نتوانسته و تحقیق بر آن ادامه دارد.

برخی از مطالعاتی که قبلاً راجع به چرس و سایر مشتقات آن صورت گرفته، بیان میدارد که مواجه شدن جنین با مروانا در رحم مادر، ممکن بر رشد او و نیز انکشاف سیستم عصبی اش اثر ناگوار بر جا بگذارد.

XS
SM
MD
LG