لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن ۲۰ جنگجوی طالبان در فاریاب


عکس آرشیف
عکس آرشیف

مقامات نظامی در شمال افغانستان گفته اند که ۲۰ جنگجوی گروه طالبان همراه با یک قوماندان آنان در جریان عملیات نظامی در ولایت فاریاب کشته شدند.

کریم یورش، سخنگوی پولیس فاریاب امروز یکشنبه، (۲۳جدی)‌ به صدای امریکا گفت که در پی عملیات که توسط حمایت هوایی نیروهای حمایت قاطع روز گذشته انجام شد، قاری تاج الدین با ۲۰ تن از افرادش در ولسوالی خواجه‌سبزپوش کشته و ۱۳ تن دیگر آنان زخمی شده اند.

آقای یورشَ، تاکید کرد که در این درگیری‌ها، نظامیان افغان هفت جنگجوی طالب را بازداشت کرده اند.

بر بنیاد معلومات پولیس فاریاب، قاری تاج الدین در این ولسوالی، گروه ۴۰ نفری را رهبری می کرد که در چندین عملیات نظامی در برابر نظامیان افغان نقش داشته است.

در همین حال، مقام‌های قول اردوی ۲۰۹ شاهین در زون شمال می‌گوید که در عملیات نیروهای مشترک افغان نیروهای حمایت قاطع، چندین پایگاه طالبان در فاریاب تخریب و مقدار زیاد از جنگ‌افزار و وسایط آنان بدست نظامیان افغان افتاده است.

حنیف رضایی، سخنگوی این قول اردو در شمال گفت: " این حمله که قبل از ظهر دیروز توسط نیروهای قطعات ویژه‌ی نیروهای امنیتی با مساعی و حمایت طیارات RS حمایت قاطع صورت گرفت، ضمن تخریب ۳ قرارگاه دشمن مقادیر زیادی سلاح، مهمات و ۱۰عراده وسایط دشمن شامل موتر و موتورسیکلت تخریب و از بین رفته است".

تا حالا گروه طالبان در این باره ابراز نظر نکرده اند.

ولسوالی‌های دولت آباد، خواجه سبزپوش و شیرین‌تگاب فاریاب که در مسیر شاهراه جوزجان- فاریاب قرار دارد و از حدود یک سال به این سو دستخوش نا امنی‌ها بوده است.

XS
SM
MD
LG