لینک های دسترسی

Breaking News

بیش از ۱.۷ میلیون اوکراینی مجبور به ترک کشور شان شده اند 


ملل متحد می‌گوید که از زمان آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، ۱.۷ میلیون اوکراینی مجبور به ترک کشور شان شده اند.

کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان می‌گوید که تا اکنون مهاجرت بیش از یک میلیون و ۷۳۵ هزار اوکراینی را ثبت کرده است. بیشتر این مهاجرین به مصوونیت و معاونت نیاز دارند.

صندوق وجهی ملل متحد برای اطفال (یونیسف) به این باور است که حدود نصف این مهاجرین را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

مقامات اوکراینی و سازمان ملل متحد می‌گویند که با پیشرفت‌ اردوی روسیه در اوکراین، به ویژه در کیف، مهاجرت‌ها افزایش خواهد یافت.

پیش از تهاجم روسیه بر اوکراین، بیش از ۳۷ میلیون نفر در ساحات زیر کنترول حکومت کیف زیست داشتند.

کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان می‌گوید که تهاجم نظامی روسیه در اوکراین سبب تخریب زیربنا‌ها و تلفات غیرنظامی شده و مردم را به ترک منازل شان مجبور کرده است.

مهاجرت‌ها

ادارهٔ مهاجرت ملل متحد گفته است که در حال حاضر (هفتم مارچ) از هر ۱۰ نفری که اوکراین را ترک کرده اند شش نفر به پولند پناه برده اند و این کشور تا اکنون میزبان بیش از یک میلیون و ۲۷ هزار اوکراینی است.

تنها در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۴۲ هزار نفر از اوکراین به پولند مهاجرت کرده اند.

هنگری

شمار مهاجرین اوکراینی در هنگری به بیش از ۱۸۰ هزار نفر رسیده است. تنها روز گذشته ۱۱ هزار نفر وارد این کشور شدند که پنج گذرگاه مرزی با اوکراین دارد.

سلواکیا

این کشور کوتاه‌ترین مرز با اوکراین را دارد، با آنهم میزبان بیش از ۱۲۸ هزار مهاجر اوکراینی است.

مالدوفا

با وجود آنکه هزاران مهاجر اوکراینی از طریق مالدوفا به سایر کشورهای اروپایی رفته اند، این کشور تا حال کم و بیش ۸۳ هزار مهاجر اوکراینی را پذیرفته است. با آنهم، به دلیل تحرک مهاجرین اوکراینی به کشورهای دیگر اروپایی، رقم مهاجرین در این کشور پایین آمده است.

رومانیا تا اکنون در حدود ۷۹ هزار و سایر کشورهای اروپایی نزدیک به ۱۸۴ هزار مهاجر اوکراینی را میزبانی می‌کنند.

کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان می‌گوید که از آغاز تهاجم نظامی روسیه، ۵۳ هزار اوکراینی از مرز عبور کرده و وارد روسیه شده اند.

این ادارهٔ‌ ملل متحد گفته است که از تاریخ ۱۸ تا ۲۳ فبروری، پیش از تهاجم نظامی، ۹۶ هزار نفر از مناطق لوهانسک و دونتسک وارد روسیه شده اند.

بلاروس که از متحدین نزدیک و حامی تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین است، در حدود ۴۰۰ مهاجر اوکراینی را پناه داده است.

کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان پیشبینی کرده است که با تشدید جنگ در حدود چهار میلیون نفر اوکراین را ترک خواهند کرد و شماری دیگر در داخل این کشور بی‌جا خواهند شد.

XS
SM
MD
LG