لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه در یک روز بیش از ۷۳۰ نفر را توقیف کرد


تصویر از آرشیف صدای امریکا
تصویر از آرشیف صدای امریکا

یک سازمان حقوق بشر روز شنبه ۲۴ سپتمبر (دوم میزان) گفت که حکومت روسیه امروز بیش از ۷۳۰ نفر را که مخالف دستور بسیج قوای احتیاط در آن کشور اند، توقیف کرد.

یک سازمان مستقل حقوق بشر موسوم به VD-Info گفته است که از توقیف شهروندان روسی در ۳۲ شهر آن کشور از پترزبورگ گرفته تا سایبریا آگاهی دارد. اما مقام های روسیه تا حالا در مورد توقیف این افراد تبصره نکرده اند.

بر اساس قانون در روسیه، تجمعات بدون مجوز غیرقانونی است. علاوه بر آن،‌ هر گونه فعالیتی که به مثابهٔ‌ "بدنام کردن نیروهای مسلح" آن کشور تلقی شوند، ممنوع می باشد.

برخی تصاویر نشر شده نشان می‌دهد که افسران امنیتی روسیه زنان و مردان معترض را به سمت موتر‌های پولیس سوق می دهند.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، شام چهار شنبهٔ گذشته به وقت محل برای نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم، دستور بسیج قوای احتیاط در آن کشور را صادر کرد تا این نیروها به جنگ اوکراین اعزام شوند.

پوتین در جریان سخنرانی تلویزیونی‌اش تلاش کرد تا این اقدام را کم اهمیت جلوه دهد. او گفت: "تکرار می کنم. ما در مورد بسیج قسمی صحبت می کنیم. به این معنی که تنها شهروندانی که در حال حاضر شامل نیروهای احتیاط اند، و مهمتر از همه، کسانی که در نیروهای مسلح خدمت کرده اند، تخصص و تجربۀ نظامی دارند، به خدمت فراخوانده می‌شوند."

اما سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه واضح ساخت که ۳۰۰ هزار سرباز روسی برای رفتن به اوکراین فراخوانده خواهند شد.

پس از دستور رییس جمهور روسیه مبنی بر بسیج قوای احتیاط،‌ اعتراضات در جاده‌های مسکو‌، پایتخت روسیه، و برخی دیگر شهرهای آن کشور راه اندازی شد. پولیس روسیه در جریان اعتراضات روز‌های گذشته نیز ۱۳۰۰ معترض را دستگیر و توقیف کرده بود.
XS
SM
MD
LG