لینک های دسترسی

Breaking News

سه فعال تحریک تحفظ پشتون کشته شد


اردوی پاکستان گفته است که سه فعال تحریک تحفظ پشتون یک شنبه (۲۶ می) در جریان درگیری مسلحانه در منطقه نا آرام قبایلی کشته شده و ده نفر دیگر زخمی شده است.

بر اساس گزارش فرانس پرس، اردوی پاکستان در اعلامیه‌ای گفته است که محسن داور و علی وزیر، دو رهبر این گروه که عضو پارلمان پاکستان نیز استند، گروهی را رهبری می‌کنند که بر یک پوسته امنیتی در وزیرستان شمالی حمله کرد تا یک تروریست مظنون را از بند رها کند.

بر اساس معلومات اردوی پاکستان، پنج سرباز در جریان این درگیری زخم برداشته است.

اما منظور پشتین، رهبر این گروه در یک پیام ویدیویی در فیسبوک گفته است که اردوی پاکستان، یک مظاهره صلح آمیز را در وزیرستان شمالی هدف گلوله باری قرار داده و به شمول محسن داور ده‌ها نفر را زخمی و شماری دیگری را کشته است.

آقای پشتون گفت که اردوی پاکستان به شمول زنان و کودکان، مردم عام را مورد ضرب و شتم قرار داده و از آن ها خواسته بود تا خانه های شان را ترک کنند و تظاهرات نیز به هدف اعتراض به این اقدام راه اندازی شده بود.

او همچنان گفت که این رهبران تحریک تحفظ پشتون می‌خواستند برای شنیدن شکایات مظاهره کنندگان به ساحه بروند که از عقب مورد گلوله باری قرار گرفتند.

اعلامیه اردوی پاکستان افزوده است که علی وزیر و هشت فرد دیگر در حالی توقیف شده اند که محسن داور پس از تحریک مردم، پا به فرار نهاد.

تحریک تحفظ پشتون در پاکستان مکرراً اردوی آن کشور را به سرکوب فعالان پشتون و ناپدید شدن باشندگان مناطق پشتون نشین، متهم کرده است.

فعالان تحریک تحفظ پشتون، در مجموع، راهپیمایی ها و نشست های صلح آمیز را راه اندازی کرده و عملکرد نظامیان پاکستانی را در مناطق پشتون نشین پاکستان به شدت نقد کرده اند.

XS
SM
MD
LG