لینک های دسترسی

Breaking News

استخبارات افغانستان و هند به پی تی ام پول می‌دهند – پاکستان


سخنگوی اردوی پاکستان ادعا کرده است که ادارات استخبارات افغانستان و هند به تحریک تحفظ پشتون پول و امکانات مالی را فراهم می‌کنند.

آصف غفور روز دوشنبه (۲۹ اپریل) در یک کنفرانس خبری در راولپندی گفت که فعالان و رهبران تحریک تحفظ پشتون باید بگویند که ریاست امنیت ملی افغانستان و ادارۀ استخبارات هند به آنان چقدر و چگونه پول داده اند؟

آقای غفور به گونۀ خاص از برخی اعضای تحریک تحفظ پشتون و تاریخ‌های مشخصی یاد کرد که به ادعای وی در آن تاریخ‌ها به همین افراد در داخل افغانستان پول پرداخته شده است، اما هیچ مدرکی را در این زمینه ارایه نکرد.

یک مقام ریاست امنیت ملی افغانستان گفت که ادعاهای سخنگوی اردوی پاکستان "از اساس مردود است. این مقام افغان که نخواست نامش گرفته شود در صحبت با صدای امریکا گفت که حکومت افغانستان همواره به اصل عدم مداخله در امور کشورهای دیگر پابند بوده و به گفتۀ وی استخبارات پاکستان است که همواره در امور داخلی افغانستان مداخله می‌کند.

منظور پشتین، رهبر تحریک تحفظ پشتون پس از کنفرانس خبری سخنگوی اردوی پاکستان اتهامات مبنی بر تمویل این تحریک از سوی استخبارات منطقه را رد کرد. او گفت که اگر اردوی پاکستان برای اثبات این ادعا سند و مدرکی داشته باشد، باید آن را نشر کند.

رهبر تحریک تحفظ پشتون در صحبت با رادیو دیوه، صدای امریکا گفت که این تحریک در هیچ کشور خارجی حساب بانکی و تعامل مالی ندارد.

آقای پشتین از جامعۀ جهانی و سازمان ملل متحد خواست تا اردوی پاکستان را به پرهیز از "تهدید و سرکوب" تحریک تحفظ پشتون وا دارد.

سخنگوی اردوی پاکستان خطاب به رهبران تحریک تحفظ پشتون گفت "زمانیکه رئیس جمهور افغانستان در مورد مرگ ارمان لونی ابراز نظر می‌کند، شما از وی سپاسگزاری می‌کنید، اما زمانیکه صدراعظم پاکستان در مورد صلح افغانستان ابراز نظر می‌کند، با آن مخالفت می‌کنید. آیا شما تابع پاکستان استید یا افغانستان؟"

XS
SM
MD
LG