لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس؛ پاکستان مرزهای خود را با افغانستان و ایران بست


پاکستان روز جمعه ۱۳ مارچ (۲۳حوت) جهت جلوگیری از گسترش کروناویروس نه تنها مرز های خود را با افغانستان و ایران بطور موقت بست ، بلکه تمام موسسات تعلیمی را تعطیل و تجمعات بزرگ را در اماکن عمومی بشمول مراسم عروسی برای مدت سه هفته منع اعلان کرد.

این اقدامات پیشگیرانه در حالی اعلان شد که پاکستان ازافزایش مبتلایان کروناویروس به ۲۸ نفر خبرداد. پاکستان باوجود داشتن دوصد میلیون نفوس، تلفات ناشی از کروناویروس نداشته است.

ظفر میرزا، وزیر صحت پاکستان می گوید که تمام واقعات کروناویروس اتباع این کشوربوده که در کشورهای دیگر مانند ایران، سوریه، چین و انگلستان مبتلا شده اند.

آقای میرزا در یک کنفرانس خبری گفت که تصمیم برای اتخاذ اقدامات اضطراری در یک جلسه شورای امنیت ملی این کشور با اشتراک عمران خان صدراعظم ودیگر مقام های بلند رتبه نظامی و ملکی گرفته شد.

او علاوه کرد:"ما کاملاً مرزهای غربی خویش را با ایران و افغانستان بروی تردد انسانی و تجاری برای دوهفته می بندیم. و یگانه مرز با چین هم برای مدت دوهفته دیگر بسته خواهد ماند".

به گفته این مقام صحت پاکستان این اقدامات به آن‌ها کمک می کند تا پروسه معاینات را در مرز هایشان بهترو بیشتربسازند و از ورود اشخاص مبتلا جلوگیری کنند.

ظفر میرزا همچنین می گوید که پاکستان تصمیم گرفته تا تمام پرواز های بین المللی را به سه میدان هوایی اسلام آباد، کراچی و لاهور محدود کنند.

برعلاوه پروازهای پاکستان به ایران و چین که مرکزکروناویروس پنداشته میشوند، در حالت تعلیق باقی می مانند.

پاکستان از قاضی القضات آن کشور خواسته تا به محاکم این کشور حکم بدهد که هیچ محکمه ای را برای سه هفته دایر نکنند. و بازدید زندانیان نیز برای سه هفته منع شده است.

منتقدین خاطرنشان می كنند كه پاکستان نیز مانند سایر كشورهای آسیای جنوبی به دلیل زیربناهای بهداشتی ضعیف و رو به زوال قادربه مقابله با حالات اضطرای صحی با طیف بزرگ مانند کروناویروس نیست.

XS
SM
MD
LG