لینک های دسترسی

Breaking News

عمران خان ترس دارد هنگام رفتن به محکمه دستگیر شود


عمران خان، صدراعظم پیشین پاکستان، روز شنبه ۱۸ مارچ (۲۷ حوت) گفت به محکمه حاضر می‌شود، اما ترس دارد که به اتهام فساد اداری دستگیر شود.

عمران خان در سال ۲۰۱۸ میلادی با طرح مبارزه علیه فساد اداری به کرسی صدارت کشورش راه یافت، اما قبل از این که دورهٔ صدارت‌اش را تکمیل کند، پارلمان آن کشور از طریق رای عدم اعتماد،‌ وی را سلب صلاحیت کرد و از کرسی صدارت کنار زده شد و پس از آن، اعتراضات گسترده را برای انتخابات زودهنگام در این کشور راه اندازی کرده است.

خان روز شنبه در یک پیام ویدیویی گفت: "همین حالا به محکمهٔ اسلام‌آباد می‌روم. می‌خواهم برایتان بگویم که آنان پلان دارند مرا دستگیر کنند'' و ادعا کرد که دسیسه‌ای بر ضد وی وجود دارد تا نتواند در انتخابات اکتوبر سال روان میلادی اشتراک کند.

پیش از این، پولیس روز شنبه بر خانهٔ عمران خان در شهر لاهور آن کشور هجوم برد و ۳۰ نفر را دستگیر کرد. مقامات گفته اند که پولیس پس از آن از گاز اشک‌آور استفاده کرد که یک نفر از بام خانهٔ صدراعظم پیشین پاکستان دست به گلوله‌باری زد.

سهیل سوخرا، افسر ارشد پولیس که این عملیات را در لاهور رهبری می‌کند، گفت که پولیس برای رفع "تجاوزات و موانع" که حزب تحریک انصاف خان و حامیان متمرد او ایجاد کرده بود، اقدام کرد.

او گفت که حامیان عمران تلاش کردند تا با پرتاب سنگ و بم های پطرولی در مقابل پولیس مقاومت کنند تا اینکه مردی از بالای بام خانهٔ عمران گلوله‌باری کرد، اما کسی در این گلوله‌باری زخمی نشد.

در واکنش به هجوم پولیس به خانهٔ عمران خان، صدراعظم پیشین پاکستان گفت "هدف از حمله آنها به خانهٔ من این نبود که مرا به محکمهٔ اسلام آباد معرفی کنند. هدف این بود که مرا به زندان بیاندازند."

در همین حال، حدود ۴۰۰۰ نیروی امنیتی به شمول کوماندو‌های پولیس، در اطراف اسلام آباد مستقر شده اند و شفاخانه‌ها نیز در حالت آماده باش استند.

پولیس همچنین بر متفرق ساختن حامیان عمران خان که در نزدیک محکمه گرد‌هم جمع شده بودند، از گاز اشک‌آور استفاده کرد، زیرا به گفتهٔ مقام‌های امنیتی آن‌کشور، حامیان خان به سمت پولیس سنگ پرتاب کردند .

هفتهٔ گذشته پس از آنکه تلاش‌ها برای بازداشت عمران خان با واکنش حامیانش در بیرون از خانه‌اش در شهر لاهور رو برو شد، محکمه‌ای در لاهور حکم بازداشت خان را به تعویق انداخت. خان نیز تعهد کرد که در محکمه حضور خواهد یافت.

دستور بازداشت عمران خان پس از آن صادر شد که او در قضیهٔ فساد به تاریخ ۲۸ فبروری به محکمه حاضر نشد. عمران خان متهم است که در مورد تحایفی که در جریان صدارت‌اش دریافت کرده یا سودی را که از فروش این تحایف به دست آورده گزارش نداده است.

XS
SM
MD
LG