لینک های دسترسی

Breaking News

عفو بین‌الملل: وضعیت در لاهور نگران‌کننده است، مقامات از خویشتنداری کار بگیرند 


سازمان عفو بین‌الملل وضعیت در شهر لاهور پاکستان را نگران کننده خوانده و از حکومت پاکستان خواسته است تا نظم و قانون را حفظ کرده و اقدامات لازم را در چوکات قانون و در مطابقت با حقوق بین‌المللی بشری روی دست گیرند.

پولیس پاکستان زمانی که می‌خواست عمران خان، صدر اعظم پیشن این کشور، را بازداشت کند، با ممانعت هواداران وی مقابل شده و در اثر درگیری‌ها شماری از نیروهای پولیس و بیش از ۵۰ تن از حامیان عمران خان زخمی شدند.

به دنبال آن، محکمهٔ عالی لاهور به پولیس این کشور دستور داد تا عملیات بازداشت صدر اعظم پیشین را تا روز پنجشنبه متوقف کند. این امر سبب شد تا برخورد‌ها میان حامیان عمران خان و پولیس در بیرون از منزل وی پایان یابد.

سازمان عفو بین‌الملل در یک پیام تویتر نگاشته است: "ما از مقامات می‌خواهیم تا از خویشتنداری کار بگیرند و اطمینان حاصل کنند که پاسخ‌های آنان در تمام اوقات بر اساس معیارهای قانون بین المللی حقوق بشر باشد."

برخی از رسانه‌های پاکستانی گزارش داده اند که پولیس برای متفرق کردن مردم از گاز اشک‌آور کار گرفته و در مقابل، هوادران عمران خان با سنگ و چوب بر پولیس حمله کرده و مانع ورود نیروهای امنیتی به داخل خانه وی شده اند.

در تازه‌ترین مورد، عمران خان در دیدار با هوادارانش گفته که آماده است تا به تاریخ ۱۸ مارچ به هدف گفتگو درباره حکم بازداشت‌اش به اسلام‌آباد برود، اما تا کنون این درخواست از سوی پولیس پاکستان پذیرفته نشده است.

انتخابات پارلمانی پاکستان باید تا ماه اکتوبر برگزار شود اما عمران خان خواستار برگزاری پیش از وقت انتخابات است.

عمران خان به خبرگزاری فرانس پرس گفت: "آنان می‌خواهند مرا به زندان بیافگنند تا در انتخابات اشتراک کرده نتوانم."

خبرگزاری اسوشیتدپرس گزارش داده که در دو روز گذشته، در شهرهای بزرگ پاکستان به شمول اسلام‌آباد، کراچی، راولپندی، پشاور و برخی از شهرهای دیگر این کشور میان هواداران عمران خان و پولیس درگیری رخ‌داده است.

دستور بازداشت عمران خان پس از آن صادر شد که او در قضیهٔ فساد به تاریخ ۲۸ فبروری به محکمه حاضر نشد. عمران خان متهم است که در مورد تحایفی که در جریان صدارت‌اش دریافت کرده یا سودی را که از فروش این تحایف به دست آورده گزارش نداده است.

بر اساس فهرستی که مریم اورنگزیب، وزیر اطلاعات پاکستان نشر کرده است، هفت ساعت دستی شامل تحایفی است که عمران خان دریافت کرده بود و یکی از آن ساعت‌ها ۳۰۰ هزار دالر ارزش داشت.

XS
SM
MD
LG