لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش برای بازداشت عمران خان؛ هواداران صدر اعظم پیشین پاکستان با پولیس درگیر شدند


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

همزمان با تلاش‌ها برای بازداشت عمران خان، صدر اعظم پیشین پاکستان، هوادارن او در بیرون از خانه‌اش در شهر لاهور با پولیس این کشور درگیر شده اند.

خبرگزاری اسوشیتدپرس گزارش داده است که نیروهای امنیتی پاکستان از روز گذشته به این‌سو خانهٔ عمران خان را در ساحهٔ "پارک زمان" در شهر لاهور محاصره کرده اند.

مقامات پاکستانی گفته اند این اقدام پولیس با واکنش هواداران عمران خان روبرو شده و آنان تا کنون از بازداشت عمران خان توسط پولیس جلوگیری کرده اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس در درگیری‌هایی که از روز گذشته به این‌سو میان پولیس و هواداران عمران خان صورت گرفته، تا کنون شماری از نیروهای پولیس و ۵۳ نفر از هواداران آقای خان زخمی شده اند.

برخی از رسانه‌های پاکستانی گزارش داده اند که پولیس برای متفرق کردن مردم از گاز اشک‌آور استفاده کرده و در مقابل، هوادران عمران خان با سنگ و چوب بر پولیس حمله کرده و مانع ورود نیروهای امنیتی به داخل خانه وی شده اند.

مقام‌های امنیتی پاکستان گفته اند که به دنبال ناکامی پولیس برای بازداشت صدر اعظم پیشین این کشور، نیروهای ویژهٔ بیشتر به محل فرستاده شده است.

در تازه‌ترین مورد، عمران خان در دیدار با هوادارانش گفته که آماده است تا به تاریخ ۱۸ مارچ به هدف گفتگو درباره حکم بازداشت‌اش به اسلام‌آباد برود، اما تا کنون این درخواست از سوی پولیس پاکستان پذیرفته نشده است.

خبرگزاری اسوشیتدپرس همچنان گزارش داده که در دو روز گذشته، در شهرهای بزرگ پاکستان به شمول اسلام‌آباد، کراچی، راولپندی، پشاور و برخی از شهرهای دیگر این کشور میان هواداران عمران خان و پولیس درگیری رخ‌داده است.

چند روز پیش نیز تلاش پولیس اسلام‌آباد برای بازداشت عمران خان ناکام شد. نیروهای پولیس که از اسلام‌آباد برای بازداشت عمران خان به لاهور رفته بودند، وارد منزل او شدند، اما خان را نیافتند. در آن زمان نیز پولیس گفته بود که صدها نفر از هواداران عمران خان در اطراف خانه‌اش گرد آمده بودند.

دستور بازداشت عمران خان پس از آن صادر شد که او در قضیهٔ فساد به تاریخ ۲۸ فبروری به محکمه حاضر نشد. عمران خان متهم است که در مورد تحایفی که در جریان صدارت‌اش دریافت کرده یا سودی را که از فروش این تحایف به دست آورده گزارش نداده است.

مقامات دولتی در پاکستان مکلف به علنی ساختن تمامی تحایفی اند که به دلیل سمت‌شان به دست می‌آورند و می‌توانند تنها تحایفی را نگه‌دارند که قیمت کمتر از حد تعیین شده دارد.

عمران خان پس از آن که از قدرت کنار زده شد، با بسیج کردن هوادارانش تظاهرات را راه‌اندازی کرده و سال گذشته در جریان یک راهپیمایی ضد دولتی به ضرب گلوله زخمی شد.

XS
SM
MD
LG