لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان: عناصری در داخل و بیرون افغانستان مخالف صلح استند


وزیر خارجۀ پاکستان ادعا کرده است که "عناصری" در داخل و خارج از افغانستان وجود دارد که نمی‌خواهند صلح و امنیت در افغانستان برقرار شود.

شاه محمود قریشی روز چهارشنبه ۲۶ می (پنجم جوزا) در نشست مجازی با کمیتۀ امور خارجی پارلمان اروپا بدون ذکر نام این "عناصر" گفت که باید مراقب "دسیسه‌های" این عناصر مخرب بود.

وزیر خارجۀ پاکستان در این سخنرانی از تمام جوانب درگیر در جنگ افغانستان به شمول طالبان خواست تا خشونت‌ها را به خاطر برقراری یک آتش بس سراسری کاهش دهند. او سطح بلند خشونت ها در افغانستان را یک "نگرانی بزرگ" توصیف کرد.

اظهارات وزیر خارجه پاکستان به قانونگذاران اروپایی در حالی بیان می شود که محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان اخیراً بار دیگر پاکستان را به "حمایت سیستماتیک" از طالبان متهم کرد و گفت که طالبان از پاکستان حمایت مالی و لوژستیگی به دست می‌آورند و در همان کشور جلب و جذب می شوند.

رییس جمهور غنی اخیراً در مصاحبه با روزنامه آلمانی اشپیگل، همچنین خواستار وضع تحریم‌های کشورهای اروپایی بر طالبان شده است.

وزیر خارجۀ پاکستان به قانونگذاران اروپایی گفت که حمایت پاکستان از روند صلح افغانستان سبب شد تا توافق صلح امریکا-طالبان امضا و مذاکرات بین‌الافغانی آغاز شود. او تاکید کرد که جنگ افغانستان راه حل نظامی ندارد و تفاهم سیاسی یگانه راه پیشرفت است.

با اینحال مذاکرات بین‌الافغانی که در دوحه آغاز شده است نتایج ملموسی نداشته و نیز گروه طالبان برای شرکت در نشست استانبول که قرار بود به میزبانی مشترک ترکیه، قطر و ملل متحد در ۱۶ اپریل آغاز شود و برای مدت ۱۰ روز ادامه یابد، بهانه جویی کرده و به تازگی شرایطی را برای شرکت آن گروه در این نشست مطرح کرده است.

XS
SM
MD
LG