لینک های دسترسی

Breaking News

افراد مسلح یک پولیس محافظ واکسیناتوران پولیو را در پاکستان کشتند


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقامات امنیتی در ایالت خیبرپختونخواه پاکستان می‌گویند که افراد مسلح سوار بر موتر‌سایکل یک پولیس محافظ یک تیم واکسیناتوران پولیو را به ضرب گلوله کشتند.

ساجد خان، مسوول پولیس حوزهٔ تانک گفت که در این حمله که در ساحهٔ شیخ اوتار صورت گرفت، دو نفر شامل بود که پس انجام حمله از ساحه فرار کردند.

تا به حال، مسوولیت این حمله را شخص یا گروهی ادعا نکرده است، اما گروه طالبان پاکستانی روز گذشته مسوولیت یک حملهٔ مشابه در عین ساحه را بر عهده گرفت.

در حملهٔ روز گذشته یک منسوب پولیس کشته و یک منسوب دیگر زخمی شد.

این حملات پس از آن صورت می‌گیرد که تحریک طالبان پاکستان تمدید آتش‌بس ۳۰ روزه با حکومت پاکستان را رد کردند.

بر اساس تفاهم میان دو طرف، قرار بود آتش‌بس ۳۰ روزه زمینه را برای مذاکرات آینده به میانجی‌گری طالبان افغان مساعد سازد و هر دو جانب توافق کرده بودند که بر مبنای پیشرفت در مذاکرات مستقیم، آتش‌بس را تمدید کنند.

اما سخنگوی این گروه با نشر اعلامیه‌ای گفت که حکومت پاکستان هیات مذاکره کنندهٔ خویش را برای پیشبرد مذاکرات نفرستاد و نه هم به تعهداش برای رهایی ۱۰۲ زندانی این گروه عمل کرد.

تندروان پاکستانی همواره تیم‌های واکسین پولیو و محافظان آنان را هدف قرار می‌دهند و ادعا می‌کنند که کمپاین‌های واکسیناسیون دسیسهٔ غرب برای عقیم سازی کودکان است.

این در حالی است که کودکان در سراسر جهان،‌ به شمول کشورهای اسلامی واکسین پولیو دریافت می‌کنند، اما پاکستان و افغانستان دو کشوری در جهان اند که این ویروس هنوز هم از کودکان آن قربانی می‌گیرد.

XS
SM
MD
LG