لینک های دسترسی

Breaking News

نظامیان پاکستان: دو فرمانده طالبان پاکستانی کشته شدند


یک سرباز پاکستانی در منطقه میران شاه واقع در وزیرستان شمالی (عکس از آرشیف صدای امریکا)
یک سرباز پاکستانی در منطقه میران شاه واقع در وزیرستان شمالی (عکس از آرشیف صدای امریکا)

نظامیان پاکستانی روز سه شنبه ۱۷ می (۲۷ ثور) گفتند که در درگیری میان قوای امنیتی آن کشور با طالبان، دو فرمانده طالبان پاکستانی در وزیرستان شمالی کشته شدند.

تحریک طالبان پاکستان (TTP) متحد طالبان در افغانستان است، گروهی که در اگست ۲۰۲۱ بار دیگر بر افغانستان مسلط شد.

پس از آنکه گروه طالبان در افغانستان قدرت را از طریق جنگ به دست آورد، این اقدام تحریک طالبان پاکستان را نیز جسور کرد و حملاتی را بر ضد قوای امنیتی پاکستان راه اندازی کرد. حملات تحریک طالبان پاکستان باعث افزایش ترس شده است که شاید این گروه بار دیگر در مناطق قبایلی پاکستان که هم مرز با افغانستان است، فعالیت خود را از سر بگیرد.

مقام‌های پاکستانی همچنین گفته اند که هزاران تندرو تحریک طالبان پاکستان در مخفیگاه‌های شان در افغانستان پنهان اند و در اغلب موارد حملات‌شان را از قلمرو افغانستان بر ضد قوای آن کشور سازماندهی می‌کنند.

اما طالبان افغان بار‌ها تعهد کرده است که آنان به هیچ گروهی اجازه نخواهند داد تا از قلمرو افغانستان بر ضد کشور‌های همسایه استفاده شود.

در همین حال، پولیس پاکستان روز سه شنبه گفت که دو تندرو را به ظن دخالت در حملهٔ ۲۰ جنوری در بازار انار خیل واقع در شهر لاهور دستگیر کرده است. در آن حمله، سه نفر کشته و ۳۳ نفر دیگر زخمی شدند.

بر اساس اعلامیه‌ای که از سوی ادارهٔ مبارزه بر ضد تروریزم پاکستان نشر شده است،‌ افراد مظنون دستگیر شده اعتراف کرده اند که در بم گذاری شهر لاهور دست داشتند.

اما در این اعلامیه مشخص نشده است که آیا افراد مظنون وابسته به اردوی آزادی بخش بلوچستان است یا خیر،‌ گروهی که در آن زمان مسوولیت بم گذاری شهر لاهور را بر عهده گرفت.

XS
SM
MD
LG