لینک های دسترسی

Breaking News

دو نظامی پاکستانی در وزیرستان جنوبی کشته شدند


مقام‌های امنیتی پاکستان می‌گویند که دو سرباز پاکستانی در حملۀ مسلحانه شبه‌نظامیان در منطقۀ "سراروغه" وزیرستان جنوبی کشته شدند.

اردوی پاکستان روز سه شنبه ۲۶ اپریل (ششم ثور) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که پس از این حمله درگیری میان تندوران و نظامیان آن کشور صورت گرفته و برای چندین ساعت ادامه داشت.

بخش دیوۀ صدای امریکا به نقل از منابع محلی گزارش داده است که در این درگیری، چهار نظامی پاکستانی نیز زخمی شده اند.

اردوی پاکستان همچنین گفته است که نظامیان آن کشور به حملۀ مسلحانۀ شبه‌نظامیان پاسخ جدی داده و به آنان نیز تلفات وارد شده است.

مسوولیت این حمله را تحریک طالبان پاکستانی (TTP) به عهده گرفته است. اخیراً طالبان پاکستانی اعلام کردند که این گروه در ماه رمضان تهاجم نظامی را علیه نیروهای امنیتی پاکستان به راه خواهد انداخت.

محمد خراسانی، سخنگوی این تحریک به تاریخ ۳۰ مارچ (دهم حمل) با نشر اعلامیه‌ای گفت که تهاجم بهاری این گروه که در روز نخست ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد، نیروهای امنیتی پاکستان و همکاران آن را هدف قرار خواهد داد.

در تازه‌ترین مورد تحریک طالبان پاکستان مسوولیت کشتار شش نظامی پاکستان را به دوش گرفت.

این در حالی است که هفته گذشته سه سرباز پاکستانی در حملۀ مسلحانه شبه‌نظامیان در منطقۀ "دیواگار" وزیرستان شمالی کشته شدند.

بخش دیوۀ صدای امریکا به نقل از رسانه‌های دولتی پاکستان گزارش داده بود که این سربازان در نتیجۀ "حمله تروریستی از خاک افغانستان" کشته شدند.

XS
SM
MD
LG