لینک های دسترسی

Breaking News

یوسف: پاکستان و طالبان در مورد حصار کشی مرزی اتفاق نظر دارند


مشاور امنیت ملی پاکستان ادعا کرده است که هنوز‌ هم از خاک افغانستان بر ضد پاکستان استفاده می‌شود و به گفتۀ وی مقام‌های بلند رتبۀ پاکستانی و طالبان در مورد حصارکشی مرزی بین افغانستان و پاکستان اتفاق نظر دارند.

معید یوسف، مشاور امنیت ملی پاکستان روز پنجشنبه ۲۷ جنوری (هفتم دلو) گفت که هیچ جای شک نیست که گروه های دهشت افگن ضد پاکستان در داخل افغانستان فعالیت دارند.

مقام های پاکستانی پیش از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان نیز ادعا های مشابهی را مطرح کرده بودند، اما مقام‌های حکومت پیشین افغانستان همواره پاکستان را به پناه دادن به گروه‌های دهشت افگن و حمایت و تمویل گروه‌هایی که در افغانستان شورشگری داشتند، به شمول طالبان، متهم می‌کردند.

مشاور امنیت ملی پاکستان در یک جلسه روابط خارجی پارلمان کشورش همچنان گفت که به دلیل نبود سلسلۀ مراتب واضح در حکومت طالبان، موارد برچیدن سیم خاردار در امتداد مرز پاکستان با افغانستان اتفاق افتاده است.

این مقام پاکستانی افزود که مقام‌های بلند رتبه پاکستان و طالبان در مورد حصار کشی مرز بین دو کشور اتفاق نظر دارند و به گفته وی، کسانیکه مانع حصار کشی می شوند نمایندگی از سیاست حکومت طالبان نمی‌کنند.

آقای یوسف بار دیگر تاکید کرد که طالبان پاکستانی از سال ها به این سو از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده کرده اند و به گفته وی، حضور طالبان پاکستانی در خاک افغانستان را نمی‌توان یک شبه پایان داد.

گروه طالبان تا اکنون در مورد اظهارات این مقام پاکستانی واکنش نشان نداده است.

در همین حال، در اثر حمله مردان مسلح بر یک شرکت استخراج نفت و گاز در نزدیکی منطقه هنگو در ایالت خیبر پشتونخوا پاکستان، یک محافظ این شرکت کشته شد. تحریک طالبان پاکستان مسوولیت این حمله را به دوش گرفته است.

مقام های امنیتی پاکستان گفتند که مهاجمان یک کارمند این شرکت خارجی را نیز با خود برده اند.

این در حالیست که اخیراً گزارش های از مذاکرات مخفیانه حکومت پاکستان با تحریک طالبان پاکستانی نشر شده و بر اساس این گزارش ها، نمایندگان دو طرف در اوایل ماه جاری میلادی چند بار در ولایت خوست با هم ملاقات کردند.

XS
SM
MD
LG