لینک های دسترسی

Breaking News

عمران خان: طالبان صلح می‌خواهند


صدر اعظم پاکستان با بیان اینکه هم طالبان و هم ایالات متحدۀ امریکا خواستار تامین صلح در افغانستان اند، بر ضرورت از سرگیری مذاکرات میان امریکا و طالبان تاکید کرده است.

عمران خان روز سه شنبه ۸ اکتوبر (۱۶ میزان) پس از دیدار با شماری از قانونگذاران امریکایی در صحبت با خبرنگاران گفت که یگانه راه حل معضل افغانستان مذاکرات صلح است.

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده اند که آقای خان به قانونگذاران امریکایی تعهد کرده است که اسلام آباد "آن گونه که در گذشته برای تامین صلح در افغانستان تلاش کرده است" در آینده نیز کوشش خواهد کرد.

آقای خان در حالی از صلح‌خواهی طالبان حرف زده که دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا به دلیل ادامۀ خشونت‌ها از سوی گروه طالبان مذاکرات امریکا با این گروه را متوقف کرد.

دولت افغانستان نیز بارها گفته است که طالبان به تقاضاها برای آتش‌بس اعتنایی نکرده اند.

اظهارات جدید صدراعظم پاکستان پس از آن مطرح می‌شود که هیات ۱۲ نفری طالبان به رهبری ملا عبدالغنی برادر به پاکستان رفته و به گزارش برخی رسانه‌های پاکستانی با عمران خان نیز دیدار کرده اند.

اما فردوس عاشق اعوان، معاون صدر اعظم پاکستان این گزارش‌ها را رد کرده و گفته است که عمران خان با طالبان هیچ دیداری نداشته است.

صدر اعظم پاکستان روز سه شنبه ۸ اکتوبر برای سفر دو روزه به چین رفت و قرار است با رهبران آن کشور به شمول رییس جمهور شی جینپینگ دیدار کند.

دفتر صدر اعظم پاکستان گفته است که آقای خان در این سفر در مورد مسایل منطقه از جمله مناقشۀ کشمیر و روابط دوجانبه میان اسلام آباد و بیجینگ با رهبران چین صحبت خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG