لینک های دسترسی

Breaking News

تاکید پاکستان و طالبان به آغاز دوبارۀ گفتگوهای صلح


وزیر خارجۀ پاکستان و هیات طالبان به رهبری ملا عبدالغنی برادر در اسلام‌آباد روی لزوم از سرگیری سریع گفتگوهای صلح تاکید کرده اند.

شاه محمود قریشی، وزیر خارجۀ پاکستان در این دیدار با اشاره به مذاکرات مستقیم طالبان و امریکا گفته است که فرصت دستیابی به توافق صلح پایدار در افغانستان فراهم شده است.

وزارت خارجۀ پاکستان به نقل از قریشی گفته است: "اجماع موجود منطقه‌یی و بین‌المللی برای دستیابی به صلح در افغانستان، فرصتی بی‌سابقه است که نباید از دست برود. تحقق این فرصت بر عهده طرفین درگیر در افغانستان است."

وزیر خارجۀ پاکستان ابراز امیدواری کرده است که روند متوقف‌شدۀ گفتگوهای صلح دوباره آغاز شود. روند گفتگوهای صلح میان نمایندگان امریکا و گروه طالبان حدود ۲۰ روز قبل توسط دونالد ترمپ رییس جمهوری ایالات متحده متوقف شد.

وزارت خارجۀ پاکستان گفته است که حل و فصل صلح‌آمیز جنگ در افغانستان منجر به کاهش خشونت، پایان خونریزی، صلح دایمی، ثبات و رفاه برای نسل‌های آینده افغانستان خواهد شد.

آقای قریشی تاکید کرده اسلام‌آباد به تلاش‌هایش برای دستیابی افغانستان به صلح دایمی که برای پیشرفت اقتصادی - اجتماعی پاکستان ضروری است، ادامه خواهد داد.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز در صفحۀ تویترش گفته است که هیات این گروه با وزیر خارجه و مقام‌های بلندپایۀ پاکستان در مورد موضوعات سیاسی و صلح گفتگو کرده است.

هیاتی از دفتر سیاسی طالبان به رهبری ملا عبدالغنی برادر روز چهارشنبه وارد اسلام‌آباد شد.

زاهد نصرالله خان، سفیر پاکستان در کابل، سفر هیات طالبان را روز گذشته به ریاست اجراییه افغانستان اطلاع داد.

سفیر پاکستان در دیدار با عبدالله عبدالله، رییس اجراییه گفته است: "کشورش از این هيات طالبان در جریان مذاکرات می‌خواهد تا از روند صلح در افغانستان حمایت نمایند و هرچه زودتر مذاکرات بین‌الافغانی را آغاز کنند."

آقای عبدالله ابراز امیدواری کرده است که اسلام‌آباد با استفاده از نفوذ خود بر طالبان، رهبری آن گروه را به مذاکرات بین‌الافغانی و دست‌يافتن به صلح تشویق کند.

نمایندگان طالبان قبل از سفر به پاکستان، به روسیه، ایران و چین نیز سفر کرده بودند.

XS
SM
MD
LG