لینک های دسترسی

Breaking News

اعتراض‌کنندگان در پاکستان منسوبین امنیتی را گروگان گرفتند 


مقامات در پاکستان می‌گویند که حامیان یک گروه تندرو اسلامی، حد اقل هفت تن از منسوبین امنیتی را امروز ۱۸ اپریل (۲۹ حمل) گروگان گرفتند.

آشوب‌ها از دوشنبه گذشته پس از آن آغاز شد که مقامات رهبر حزب تحریک لبیک پاکستان را بازداشت کردند. سعد رضوی، رهبر این گروه خواستار اخراج سفر فرانسه از پاکستان شده است.

اعتراض‌کنندگان شهرها را مسدود کرده و درگیری‌ها با آنان سبب مرگ شش منسوب پولیس شده است؛ اقداماتی که سفارت فرانسه را واداشت تا از شهروندان این کشور بخواهد پاکستان را موقتاً ترک کنند.

رانا عارف، سخنگوی پولیس شهر لاهور گفت که اعضای حزب لبیک پاکستان پنج منسوب پولیس و دو تن از شبه‌نظامیان را گروگان گرفته اند.

این در حالی است که یک سخنگوی حکومت ایالت پنجاب گفته است که اعتراض کنندگان ۱۲ منسوب پولیس را اختطاف کرده و به مسجد این حزب انتقال داده اند؛ جایی‌که صدها تن از حامیان حزب لبیک گرد هم آمده اند.

مقامات گفته اند که اعتراض کنندگان خشمگین با بم‌های پطرولی و بوتل های تیزاب بر یک حوزهٔ پولیس حمله کردند.

حزب لبیک پاکستان گفته است که در جریان درگیری‌های امروزی شماری از اعضای این گروه کشته شده اند.

علامه محمد شفیق امینی، رهبر این گروه در لاهور گفته است تا زمان اخراج سفیر فرانسه اجساد این افراد را دفن نخواهند کرد.

پس از آنکه امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه از نشر کاریکاتورهای منسوب به پیامبر اسلام منحیث بخشی از آزادی بیان حمایت کرد، تظاهرات ضد فرانسه به شمول پاکستان در سایر کشور اسلامی راه اندازی شد.

شماری از کشورها تولیدات فرانسه را تحریم کردند.

عمران خان، صدر اعظم پاکستان گفت که اهانت به پیامبر اسلام، مسلمانان را در سراسر جهان صدمه زده است.

او افزوده است که چنین "بی احترامی و سوی رفتار" را تحمل کرده نمی‌توانند.

عمران خان، صدراعظم پاکستان از دولت‌های غربی خواسته است که هرگونه اهانت به پیامبر مسلمانان را یک عمل جرمی پنداشته و عاملان آن را مجازات کنند.

XS
SM
MD
LG