لینک های دسترسی

Breaking News

 پاکستان: طالبان پاکستانی به تسلیحات باقی‌ماندهٔ ناتو در افغانستان دست یافته اند


پس از درگیری‌های مرگبار در بلوچستان، وزیر داخلهٔ پاکستان می‌گوید که طالبان پاکستانی به تسلیحات عصری باقی‌مانده از نیروهای ناتو در افغانستان دست یافته اند و در آینده احتمال حملات بیشتر در پاکستان وجود دارد.

این مقام پاکستان ادعا کرد که دهشت افگنان از خاک افغانستان وارد پاکستان شده و پس از انجام حملات دوباره به این کشور پناه می‌برند.

این در حالی است که پیش‌ از این، مقامات جمهوری افغانستان بر پاکستان اتهام وارد می‌کردند که این کشور به دهشت افگنان،‌ به شمول طالبان افغان، پناه‌داده و به آنان تجهیزات و زمینهٔ تعلیمات نظامی را فراهم می‌کند. اما اسلام آباد همواره این اتهامات را رد کرده است.

طالبان افغان نیز گفته اند که به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهند از خاک افغانستان در مقابل کشورهای دیگر استفاده کنند.

شیخ رشید احمد گفت که با وجود تلاش حکومت، مذاکره با طالبان پاکستان موفق شدنی نیست، "حال باید با آنان جنگ شود و بدون این راه دیگری وجود ندارد".

وزیر داخلهٔ پاکستان به پارلمان این کشور گفت که شرایط پیشنهادی طالبان پاکستان برای حکومت این کشور قابل پذیرش نیست، بناً گزینه‌ای دیگری جز جنگ در دسترس نیست. با آنهم او افزود که اگر طالبان پاکستان قانون اساسی این کشور را بپذیرند، امکان مذاکره با آنان وجود خواهد داشت.

اما آقای رشید در مورد شرایط طالبان پاکستان معلومات ارایه نکرد.

این مقام پاکستان همچنان در مصاحبهٔ با تلویزیون جیو گفت که گروه‌های شورشی بلوچ با گروه طالبان پیوسته اند و اکنون آنان از حمایت سایر گروه‌های تندرو برخوردار اند.

اردوی پاکستان روز پنجشنبه سوم فبروری (۱۴ دلو) تایید کرد که در اثر حمله تندروان بر پایگاه‌های امنیتی در ایالت بلوچستان واقع در جنوب غرب پاکستان، دست کم هفت سرباز آن کشور و ۱۵ تندرو کشته شدند.

XS
SM
MD
LG