لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان مرزهایش را با افغانستان و ایران مسدود می‌کند


پاکستان برای جلوگیری از گسترش بیشتر کروناویروس مرزهایش با افغانستان و ایران را به روی تردد مسافران مسدود می‌کند.

پاکستان گفته است که از تاریخ پنج ماه می تا ۲۰ همین ماه گذرگاه‌های مرزی این کشور تنها به روی تردد مسافران مسدود خواهد بود، اما امور تجارتی و ترانزیتی مانند گذشته ادامه خواهد داشت.

ادارهٔ ملی مبارزه با کروناویروس پاکستان گفته است که در این مدت تنها شهروندان این کشور می‌توانند وارد خاک شان شوند.

با آنهم، واضح نیست که آیا مسافران می‌توانند از طریق مرزهای هوایی وارد این کشور شوند یا نه.

پیش از این، ایران اقدام مشابهی را اتخاذ کرده و مرزهایش با افغانستان و پاکستان را مسدود کرده بود.

این در حالی است که ولسی جرگهٔ افغانستان با اظهار نگرانی از افزایش واقعات کروناویروس از حکومت این کشور خواسته است تا بر رفت و آمد مسافران قیود وضع کند.

وزارت صحت عامهٔ افغانستان هشدار داده است که این کشور با موج سوم کروناویروس مقابل خواهد شد و به گفتۀ مقام‌های صحی افغان موج سوم این بیماری در افغانستان خطرناکتر خواهد بود.

این در حالی است که امروز از ۱۶۶ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ و مرگ پنج نفر در اثر ابتلا به این بیماری در افغانستان خبر داده شد و وزارت صحت این کشور گفته است که پس از این مسافرانی که از طریق گذرگاه‌های زمینی وارد افغانستان می‌شوند، آزمایش سریع کروناویروس را انجام خواهند داد و در صورت ابتلا، به شفاخانه‌ منتقل خواهند شد.

کروناویروس برای نخستین‌بار در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل شد.

آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده نشان می‌دهد که تا روز سه یک دوم می (۱۲ ثور) در سراسر جهان بیش از ۱۵۲ میلیون و ۳۱۲هزار نفر به کووید۱۹ مبتلا شده که از این میان بیش از سه میلیون و ۱۹۴هزار نفر جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG