لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار وزارت صحت افغانستان: موج سوم کووید۱۹ خطرناکتر خواهد بود


وزارت صحت عامۀ افغانستان می‌گوید که موج سوم کروناویروس، این کشور را تهدید می‌کند و این موج خطرناک‌تر از مراحل اول و دوم آن خواهد بود.

وحید مجروح، سرپرست این وزارت روز سه شنبه ۲۷ اپریل (هفتم ثور) در یک نشست خبری گفت: "خطر به دروازۀ خانه‌های ما و شما نزدیک شده این خطر (موج سوم کرناویروس) به مراتب کلان‌تر از موج اول و دوم است و اگر شک دارید یک مرتبه فیسبوک‌های تان را چک کنید و ببینید که در هندوستان، ایران و پاکستان چه می‌گذرد."

آقای مجروح از رسانه‌ها و فعالان جامعه مدنی خواست که این وزارت را در امر مبارزه با بیماری کووید۱۹ همکاری کنند.

او افزود که هر کوتاهی از سوی نهادها و جریان‌های دخیل در این مبارزه، تمام صفوف را با چالش کلان مواجه خواهد بود: "اگر صف عرضۀ خدمات صحی شکست هیچ کس مصوون نخواهد بود."

سرپرست وزارت صحت افغانستان همچنان از بی‌پروایی مردم در برابر کروناویروس در این کشور انتقاد کرد و هشدار داد که ادامه این وضعیت، عواقب ناگوار خواهد داشت.

واقعات مثبت کووید۱۹

وزارت صحت عامۀ افغانستان می‌گوید که در یک شبانه روز گذشته، ۱۳ بیمار کووید۱۹ در این کشور جان باخته و در این مدت، ۱۴۵ واقعۀ مثبت ثبت شده است.

داکتر میروس علی‌زی، معاون سخنگوی این وزارت گفت که نه بیمار کووید۱۹ در کابل، دو نفر در لغمان و دو تن دیگر در ولایت‌های ننگرهار و پکتیکا جان باخته اند.

او گفت که در حال حاضر رقم مرگ و میر ناشی از این بیماری در افغانستان به دوهزار و ۶۱۱ نفر افزایش یافته و همچنان شمار مجموعی مبتلایان آن به ۵۹هزار و ۳۷ مورد رسیده است.

کروناویروس برای نخستین‌بار در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل شد.

آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده نشان می‌دهد که تا روز سه شنبه ۲۷ اپریل (هفتم ثور) در سراسر جهان بیش از ۱۴۷ میلیون و ۹۲۵هزار نفر به کووید۱۹ مبتلا شده که از این میان بیش از سه میلیون و ۱۲۲هزار نفر جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG